Kulturalnie w bibliotece, czyli teatrzyki, warsztaty, robotyka, gry planszowe i eksperymenty naukowe dla mieszkańców – BO Gdynia

Kulturalnie w bibliotece, czyli teatrzyki, warsztaty, robotyka, gry planszowe i eksperymenty naukowe dla mieszkańców

Strona Główna Strzałka w breadcrumbie Realizowane projekty Strzałka w breadcrumbie Kulturalnie w bibliotece, czyli teatrzyki, warsztaty, robotyka, gry planszowe i eksperymenty naukowe dla mieszkańców

Kropeczki jako tło strony
Domyślne zdjęcie wpisu
Ikonka kategorii postu na stronie głównej
Status
Zakończony
Dzielnica
Pogórze
Szacunkowa wartość projektu
10 000 zł
Liczba głosów
347
Liczba punktów
1160
Ikonka facebooka Udostępnij

#BO2019

Mediateka Pogórze jest naturalnym i przyjaznym miejscem spotkań mieszkańców dzielnicy. Biblioteka to ludzie, którzy mają swoje pasje, zainteresowania i potrzeby. Projekt łączy literaturę z innymi dziedzinami: teatrem, rytmem, nauką, grami planszowymi i robotyką. Wychodząc naprzeciw zapotrzebowaniu mieszkańców, zakłada cykl spotkań teatralnych skierowanych do rodzin z dziećmi, wspólne spędzenie czasu podczas warsztatów rytmicznych lub pokazów edukacyjnych, możliwość wypożyczenia gier planszowych związanych z postaciami literackimi oraz pobudzenie kreatywności w czasie warsztatów robotyki. Ideą przewodnią jest rozwój poprzez wspólną zabawę i edukację, aktywizacja i integracja rodzin.

Lokalizacja projektu:
Miejska Biblioteka Publiczna w Gdyni, Filia nr 4

REALIZACJA: Data aktualizacji: 2022-03-04 14:10:49

Realizacja projektu została zakończona w 2021 r.

Całkowity koszt realizacji projektu wyniósł 9 500 zł.

—————————–
Jednostki realizujące:
Biuro ds. Dzielnic
ul. Armii Krajowej 24, Gdynia
tel. (58) 662 48 82
e-mail: dzielnice@gdynia.pl

oraz

Miejska Biblioteka Publiczna, filia nr 4
ul. Adm. K. Porębskiego 21
tel. (58) 622 44 43

POGÓRZE
ID:2019/POD/0005

Kulturalnie w bibliotece, czyli teatrzyki, warsztaty, robotyka, gry planszowe i eksperymenty naukowe dla mieszkańców

Autor projektu:
Imię i nazwisko: Aleksandra Trojańczyk

Typ:
Mały

Status:
Wybrany do realizacji

Lokalizacja projektu:
Miejska Biblioteka Publiczna w Gdyni, Filia nr 4
Opis:
Projekt zakłada wykorzystanie naturalnej przestrzeni biblioteki poprzez organizację bezpłatnych warsztatów i spotkań mających na celu przybliżenie różnych aspektów życia związanego z literaturą. Wykorzystuje potencjał lokalnego centrum kultury.
Projekt skierowany jest do mieszkańców dzielnicy, która przez swoje położenie utrudnia codzienne korzystanie z oferty kulturalnej, odbywającej się głównie w centrum miasta. Ma na celu przybliżenie literatury poprzez cykl spotkań teatralnych, ruchowych, naukowych itp. Integruje i pozwala spędzić czas w przyjaznej atmosferze. Ideą przewodnią jest rozwój poprzez wspólną zabawę i edukację, aktywizacja i integracja mieszkańców Pogórza. Realizuje ideę społeczeństwa lokalnego, aktywnego i świadomego swoich potrzeb. Rozwija wrażliwość i pasje mieszkańców od najmłodszych lat. Pamiętajmy, że kultura łagodzi obyczaje i skraca dystans pomiędzy ludźmi!

HARMONOGRAM DZIAŁAŃ:

Etap wstępny do 15 lutego 2020 r.
Ustalenie szczegółów i listy spotkań. Opracowanie plakatów i ulotek. Zamieszczenie zaproszenia dla mieszkańców za pomocą mediów: Ratusz, Facebook, strona www biblioteki itp.) Dystrybucja plakatów na terenie Pogórza.

I etap projektu do 15 czerwca 2020 r.
• 3 spotkania teatralne dla rodziców z dziećmi od 3 lat;
• 5 spotkań rytmicznych dla rodziców z dziećmi od 2 lat;
• 4 spotkania z robotyką dla dzieci od 7 lat
i młodzieży
• 3 spotkania edukacyjne (eksperymenty naukowe) dla dzieci od 7 lat
i młodzieży
• zakup gier planszowych i przygotowanie do udostępnienia.

II etap projektu do 30 października 2020 r.
• 2 spotkania teatralne dla rodziców z dziećmi od 3 lat;
• 3 spotkania rytmiczne dla rodziców z dziećmi od 2 lat;
• 2 spotkania edukacyjne (eksperymenty naukowe) dla dzieci od 7 lat
i młodzieży
• 2 spotkania z robotyką dla dzieci od 7 lat
i młodzieży

III etap projektu do 15 listopada2020 r.
Zakończenie i rozliczenie projektu

UWAGA:
Budżet skalkulowano w oparciu o koszty planowane. W trakcie realizacji projektu zaplanowane kwoty mogą zostać przesunięte pomiędzy poszczególnymi pozycjami budżetu przedsięwzięcia, tak by nie uległa zmianie ogólna kwota projektu.

Kalkulacja kosztów:

LP
Składowe części zadania
1
Spektakle teatralne
Spektakle teatralne
2
5 spektakli x 500 zł
2500 zł
3
Warsztaty rytmiczne
Warsztaty rytmiczne
4
8 spotkań x 250 zł
2000 zł
5
Pokazy eksperymentów naukowych, 5 spotkań x 400 zł
2000 zł
6
Zakup gier planszowych
1500 zł
7
Robotyka i warsztaty z wykorzystaniem klocków LEGO
Robotyka i warsztaty z wykorzystaniem klocków LEGO
8
6 spotkań x 250 zł
1500 zł
9
Koszty promocji i reklamy
500 zł
Szacunkowa łączna wartość projektu:10 000 zł

 

Załączniki: