Poradnik dla mieszkańców BO 2018


→  ZAKRES PROJEKTÓW
→  WSPARCIE
→  PROMOCJA
→  GŁOSOWANIE
→  REALIZACJA

PROMOCJA

 

Jak będzie wyglądała promocja BO?

Budżetowi Obywatelskiemu będzie towarzyszyła ogólnomiejska kampania prowadzona przez Miasto Gdynia.

Informacje na temat BO znajdą się na plakatach, w pojazdach komunikacji publicznej i w różnych miejskich instytucjach. Wszystkie jednostki miejskie (czyli m.in. Urząd Miasta, LIS, publiczne szkoły i przedszkola) będą promować ideę i udział w BO na terenie swoich obiektów, na stronach internetowych i na profilach w mediach społecznościowych.

Informacje o wszystkich projektach poddanych pod głosowanie w poszczególnych dzielnicach zostaną zamieszczone na stronie www.bo.gdynia.pl. Każda z inicjatyw zostanie umieszczona na wirtualnej mapie miasta. Projekty zostaną również pokazane na osobnych podstronach, na których znajdzie się pełen opis pomysłu, przygotowany przez jego autora. Jednostki miejskie w trakcie głosowania będą zachęcać mieszkańców do wzięcia udziału w wyborze projektów – nie będą mogły natomiast promować konkretnych wniosków. Takie samo ograniczenie obowiązuje również rady dzielnic.

PAMIĘTAJ! Jednostki miejskie i rady dzielnic nie mogą wykorzystywać miejskich zasobów (czyli np. swoich oficjalnych stron internetowych) do promocji konkretnych projektów. Dodatkowo, jednostki miejskie nie mogą umożliwiać ani wspierać promocji wniosków przez poszczególnych autorów. Choć na terenach jednostek można organizować głosowanie, to zakazuje się prowadzenia akcji poparcia dla konkretnego projektu. W przypadku złamania zasad, Prezydent będzie mógł podjąć decyzję o dyskwalifikacji projektu.

Jak zachęcić do głosowania na mój projekt?

Jeśli Twój projekt znalazł się na liście projektów dopuszczonych do głosowania, możesz zacząć promować go wśród mieszkańców. Im więcej osób dowie się o Twoim pomyśle, tym większa szansa, że zyska on poparcie w trakcie głosowania. Sukces Twojego projektu zależy przede wszystkim od Ciebie!

Możesz zachęcić mieszkańców Gdyni do głosowania na Twój pomysł na różne sposoby:

• Rozmawiaj o nim z przyjaciółmi, najbliższymi sąsiadami czy innymi mieszkańcami dzielnicy. Opowiedz im o swoim pomyśle oraz o tym, co dobrego dla dzielnicy przyniesie jego realizacja. Zachęcaj ich, by opowiadali innym o Twoim projekcie innym.

• Promuj swój pomysł w mediach społecznościowych. Informacje w Internecie – np. na Facebooku czy Instagramie – rozprzestrzeniają się najszybciej. Dla inspiracji możesz zobaczyć, jak swoje projekty promowali autorzy projektów, które zwyciężyły w ubiegłorocznym BO.

• Przygotuj plakat promujący projekt. Nie muszą być to profesjonalne projekty graficzne – ważne, by zawierały podstawowe dane o projekcie, m.in. jego nazwę i krótki opis. Jeśli nie masz pomysłu na własną grafikę, zgłoś się do Laboratorium Innowacji Społecznych. Otrzymasz gotowy wzór plakatu, na którym wystarczy wpisać informacje o Twoim projekcie.

PAMIĘTAJ! Plakaty można wieszać wyłącznie w miejscach do tego przeznaczonych oraz po otrzymaniu na to zgody. Podpowiadamy od razu, że np. latarnie uliczne nie są dobrym miejscem do promocji projektu. Porozmawiaj za to z właścicielami lokalnego sklepu czy punktu usługowego i zachęć ich, by powiesili Twój plakat w swojej witrynie.