Miasteczko ruchu drogowego z oznakowaniem i sygnalizacją świetlną do nauki jazdy dla dzieci przy Szkole Podstawowej nr 23 – BO Gdynia

Miasteczko ruchu drogowego z oznakowaniem i sygnalizacją świetlną do nauki jazdy dla dzieci przy Szkole Podstawowej nr 23

Strona Główna Strzałka w breadcrumbie Złożone projekty Strzałka w breadcrumbie Miasteczko ruchu drogowego z oznakowaniem i sygnalizacją świetlną do nauki jazdy dla dzieci przy Szkole Podstawowej nr 23

Kropeczki jako tło strony
Domyślne zdjęcie wpisu
Ikonka kategorii postu
ID projektu
Dzielnica
Wzgórze Św. Maksymiliana
Status:
Zakwalifikowany do głosowania
Ikonka facebooka Udostępnij

# BO 2021

Lokalizacja projektu:

Miejsce na nowy plac manewrowy dla rowerów znajduje się w sercu dzielnicy Wzgórze Świętego Maksymiliana. Takiego miejsca do bezpiecznej nauki przepisów drogowych oraz jazdy jednośladem brakuje wśród okolicznych dzielnic. Obecnie zniszczony plac betonowy leżący w bezpośredniej bliskości budynku szkoły jest idealny na zmienienie go w manewrowy plac do nauki jazdy rowerem i przepisów poprzez zabawę na świeżym powietrzu i ciekawą aranżację, z łatwym dostępem dla wszystkich mieszkańców, w szczególności dla dzieci i młodzieży.

Opis:

Projekt polega na przystosowaniu obecnie istniejącego placu betonowego na tyłach Szkoły Podstawowej nr 23 w Gdyni do zadań edukacyjno-rekreacyjnych.

Obecna nawierzchnia wymaga przygotowania poprzez wyrównanie istniejących pęknięć, które mogą powodować wypadki wśród młodzieży szkolnej. Planowane jest następnie zastosowanie wodoprzepuszczalnej nawierzchni mineralno-epoksydowej, która jest przyjazna dla wózków inwalidzkich, dziecięcych, rowerów i rolek, co bezpośrednio odpowiada za bezpieczeństwo i komfort użytkowania. Jest to ekologiczna nawierzchnia, charakteryzująca się wysoką trwałością, przeznaczoną do wieloletniej eksploatacji. Nawierzchnia mineralno-epoksydowa jest w pełni przepuszczalna dla wody, przez co nie wymaga konstruowania systemów odprowadzania wody. Zachowuje stabilny, niezmienny kształt przy zmiennych warunkach pogodowych panujących w Polsce. Nie wypłukuje się, nie powstają na niej kałuże, koleiny. Charakteryzuje się bardzo dobrą mrozoodpornością.
Na tak przygotowanej nawierzchni zostaną wymalowane pasy ruchu oraz pasy przejścia dla pieszych. W późniejszych etapach planowane jest jeszcze wykonanie gier podwórkowych pomiędzy pasami ruchu.

Miasteczko rowerowe zostanie zaprojektowane w taki sposób, aby jak najbardziej realnie odwzorować warunki panujące na drodze i, co za tym idzie, aby jak najlepiej przygotować dzieci i młodzież do bezpiecznego poruszania się w przestrzeni ruchu drogowego. Umożliwią to między innymi pionowe mini znaki drogowe oraz sygnalizacja świetlna. Dzięki możliwości ich przemieszczania będzie można zmieniać sytuację na drodze, a także przedłużyć trwałość eksploatacji. W okresie zimowym będą chowane do wnętrza budynku, a podczas apeli ustawiane z boku. Dzięki temu wykorzystywana dotychczas przestrzeń nie zmieni całkowicie swego przeznaczenia, a plac rowerowy nada mu nowe znaczenie.

Zamontowanie stojaka na rowery umożliwi użytkowanie tego terenu przez większą ilości osób oraz utrzymanie jej w porządku. Niestety, już obecnie brakuje tam koszy na śmieci, dlatego do projektu został dołączony jeden kosz do segregacji odpadów. Wzięta jest również pod uwagę tablica informująca o ewentualnej dotacji oraz regulaminie miasteczka.

Projekt ten nie narusza konstrukcji budynku, ani nie zmienia przeznaczenia terenu, dlatego nie wymaga projekt budowlanego. Ulepsza się jedynie ten teren poprzez naprawę nawierzchni, co znacznie obniża koszty projektu.

Bardzo popularne, również wśród gdynian, staje się przemieszczanie rowerem i hulajnogą. Coraz więcej osób zamienia samochód na ten środek lokomocji. Miasto Gdynia buduje coraz więcej ścieżek do tego przystosowanych, promując zdrowy styl życia. Są to jednak ścieżki szybkiego przemieszczania się, niedostosowane do wymagań najmłodszych, uczących się jazdy dzieci i młodzieży. Brakuje dla nich przestrzeni, aby nauczyć się bezpiecznego korzystania z tej infrastruktury. Miasteczko ruchu drogowego znajdujące się na Wzgórzu Świętego Maksymiliana jest idealnym rozwiązaniem tego problemu. Jest umiejscowione w centrum Gdyni, w bezpiecznej okolicy, na ogrodzonym terenie szkoły, dostępnego dla wszystkich mieszkańców. Poza tym dzięki istniejącej już przestrzeni, stworzenie w tym miejscu palcu rowerowego znacznie obniża koszty całego przedsięwzięcia, rewitalizując i upiększając cały teren szkoły.

Poprzez rewitalizację już istniejącego placu teren zyska nowe życie oraz zachęci całą rodzinę do spędzania czasu na świeżym powietrzu. Dzięki dużej przestrzeni nawet w czasach reżimu sanitarnego z powodu Covid-19 będzie to możliwe.

Projekt jest skierowany dla każdego mieszkańca Gdyni, w szczególności do dzieci i młodzieży bez względu na to, czy są osobami z niepełnosprawnością czy też nie. Zaplanowana płaska, antypoślizgowa nawierzchnia zapewni bezpieczeństwo poruszania się zarówno jednośladów jak i trój- oraz czterokołowcom, np. osobom na wózkach inwalidzkich. Ponadto miasteczko ruchu drogowego mieszczące się w bezpiecznym, przyjaznym środowisku szkolnym zachęci osoby z niepełnosprawnościami, aby wraz z całymi rodzinami czynnie i w formie zabawy uczyły się prawidłowego poruszania się po jezdni. Dzięki ciekawym warsztatom, które są zaplanowane w kolejnych etapach projektu, osoby zdrowe będą mogły zapoznać się z trudami poruszania się osoby z niepełnosprawnością i przez chwilę usiąść na wózku i w ten sposób spróbować poruszania się po miasteczku.

Kalkulacja kosztów:

Przygotowanie podłoża pod nawierzchnie wodoprzepuszczalną 18000
Wodoprzepuszczalna nawierzchnia mineralno-epoksydowa (450m2) 72000
Projekt wymalowania ścieżek wraz z planami miasteczka ruchu drogowego 3500
Wymalowanie ścieżek 5000
Mini znaki drogowe (19szt.) 1000
Podstawa metalowa pod znaki drogowe(16szt.) 700
Sygnalizacja mobilna – Sygnalizator dwu i trzykomorowy dla ruchu pieszo-kołowego (2 szt.) 6500
Tablica informacyjna wraz z regulaminem miasteczka 1500
Stojak na rowery (1 szt) 1500
Kosze do segregacji odpadów (1szt) 2200

Szacunkowa łączna wartość projektu

111900 zł

Załączniki