Szczegóły projektu

Działki Leśne
ID: 2018/303

Naziemne przejście dla pieszych na ul. Śląskiej na wysokości skrzyżowania Nowogrodzka/Podolska

Status:
Wybrany o realizacji

Lokalizacja projektu:
Wyznaczenie naziemnego przejścia dla pieszych z sygnalizacją przez ulicę Śląską na wysokości skrzyżowania Nowogrodzka/Podolska (strona północna)
Opis:
Czy warto wybudować wygodne, naziemne przejście dla pieszych zamiast lub obok tunelu podziemnego? Tak, ponieważ to działa! Takie rozwiązania stosuje się na całym świecie, a od kilku lat są wprowadzane również w Polsce. Skutki tego typu zmian są już znane – zdecydowanie poprawia się sytuacja pieszych, natomiast zmotoryzowanych nie ulega znaczącym zmianom. Zyskujemy: poprawę warunków życia mieszkańców, ułatwienie pieszym przemieszania się po dzielnicy, wygodne i przyjazne przejście dla pieszych, likwidację barier przestrzenno-architektonicznych. Istniejące rozwiązania urbanistyczne polegające na ograniczeniu liczby przejść dla pieszych w ciągu ulic Morskiej i Śląskiej powstały na początku lat 70-tych XX wieku, kiedy wskazany ciąg stanowił swego rodzaju „obwodnicę” centrum Gdyni – w czasach, gdy nie funkcjonowała jeszcze dzisiejsza Obwodnica Trójmiasta. W chwili obecnej skrzyżowanie ulic Śląskiej, Nowogrodzkiej i Podolskiej zlokalizowane jest wśród gęsto zabudowanych i zamieszkałych obszarów miejskich, w funkcjonalnej strefie śródmieścia Gdyni. Dzisiaj – bogaci w wieloletnie doświadczenia z całego świata – wiemy, że najlepszym rozwiązaniem dla pieszych w śródmieściach miast są przejścia w poziomie jezdni. W ostatnich latach naziemne przejścia dla pieszych zamiast lub obok tunelu zrealizowano np. w Warszawie, Wrocławiu, czy Szczecinie. Projekty sprawdziły się. Pomimo początkowych obaw i głosów krytyki, po realizacji są pozytywnie odbierane przez mieszkańców. Po co budować przejście, skoro obok jest tunel? Ulica Śląska stanowi barierę przestrzenną przedzielającą na pół dzielnicę Działki Leśne. Obecnie na ulicy Śląskiej funkcjonuje tylko jedno naziemne przejście dla pieszych przy skrzyżowaniu z ulicą Warszawską. Pozostałe przejścia podziemne tj. przy Dworcu PKP, przy tzw. Węźle Pokoju i na przedmiotowym skrzyżowaniu stanowią barierę architektoniczną dla osób starszych, osób z niepełnosprawnościami oraz osób idących pieszo z małymi dziećmi. Najbliższe przejścia dla pieszych w poziomie jezdni zlokalizowane są na wysokości skrzyżowania z ulicą Warszawską (odległość 270 metrów) oraz Okoniewskiego (1350 metrów), co oznacza, że w środku miasta na odcinku ponad 1,5 km ulicy miejskiej nie ma naziemnego przejścia dla pieszych. Istniejące tunele nie stanowią komfortowej formy przemieszczania się dla wszystkich pieszych, ponadto w godzinach nocnych nie zachęcają do ich użytkowania. Czy pomysł zakorkuje miasto? Omawiane skrzyżowanie już teraz jest wyposażone w sygnalizację świetlną, której program można dostosować poprzez umożliwienie przechodzenia pieszym w czasie, gdy pali się zielone światło dla wyjeżdżających z ulicy Nowogrodzkiej lub Podolskiej. Biorąc pod uwagę szerokość ulicy Śląskiej po północnej stronie skrzyżowania (ok. 19 metrów) zmiana fazy świateł i nie powinna spowodować większych zatorów drogowych na tym odcinku. Faza obsługująca wloty boczne skrzyżowania ulegnie wydłużeniu, ze względu na umożliwienie przejścia pieszym całej szerokości ulicy Śląskiej do 20 sekund, gdzie aktualnie trwa od 8 do ok. 15 sekund. Wyznaczenie przejścia będzie skutkować skróceniem zielonego światła na wlotach ul. Śląskiej o ok. 10 sekund w każdym cyklu, który trwa zazwyczaj 90-110 sekund. Dlaczego nie proponujecie windy lub pochylni? Montaż wind oznaczana bardzo duże koszty utrzymania. Dla przykładu windy na węźle Wzgórze rokrocznie kosztują miasto 84 tys. złotych. Do tego trzeba przypomnieć, że windy miejskie są awaryjne, często nie działają przez kilka miesięcy. Windy nie są również przyjemne w użytkowaniu np. w nocy. Gęsta zabudowa wokół skrzyżowania powoduje, że nie ma możliwości przebudowy schodów na rampy, jak w przypadku tunelu na Węźle Franciszki Cegielskiej. Koszt eksploatacji przejścia dla pieszych jest niepomiernie niższy, tym bardziej, że sygnalizacja świetlna dla samochodów już w tym miejscu funkcjonuje. Czy naziemne przejścia dla pieszych są niebezpieczne, a piesi wolą chodzić tunelami? Przykłady współistnienia przejść podziemnych i naziemnych wyraźnie pokazują, że piesi wolą poruszać się w poziomie jezdni. Udowodniły to np. badania ruchu we Wrocławiu na ulicy Świdnickiej, gdzie zdecydowana większość pieszych wybrała przejście w poziomie jezdni. Piesi wolą przemieszczać się górą. Należy zaznaczyć, że omawiany projekt zakłada zrealizowanie bezpiecznego azylu dla pieszych pomiędzy jezdniami ulicy Śląskiej. Pas rozdziału jezdni na wysokości przejścia będzie poszerzony, natomiast w celu właściwej organizacji ruchu fragment układu ulicy Śląskiej zostanie przebudowany. Przejścia w poziomie jezdni są jak najbardziej rozwiązaniem bezpiecznym i pożądanym w mieście. Ufamy, że w trosce o jakość życia mieszkańców – w szczególności osób mających problemy z poruszaniem się, osób z dziećmi w wózkach oraz osób starszych - przychylą się Państwo do projektu naziemnego przejścia dla pieszych na ulicy Śląskiej.
Kalkulacja kosztów:
LP
 
Składowe części zadania
Koszt
 1
 Wykonanie naziemnego, dwuetapowego przejścia dla pieszych z sygnalizacją
 187 700,00 zł
Szacunkowa łączna wartość projektu: 187 700 zł
Załączniki:

DODAJ PUBLICZNY KOMENTARZ
 
(*) - Pole wymagane
SKONTAKTUJ SIĘ Z WNIOSKODAWCĄ
 
(*) - Pole wymagane

Lista komentarzy

ID. 68 | nick: Wujo | Data: 2018-02-28 21:37 | IP: 46.186.75. ...

Nareszcie...

... gorąco popieram projekt. Starsze osoby nie powinny ganiać po schodach

ID. 261 | nick: Gość z Tatrzańskiej :) | Data: 2018-06-18 10:57 | IP: 195.245.68. ...

Lepiej żeby ganiały niż żeby wpadły pod samochód ..

@Wujo
A dzieci w drodze do szkoły? TUNEL BARDZIEJ BEZPIECZNY.

ID. 70 | nick: Emigrantka | Data: 2018-02-28 23:47 | IP: 213.93.213. ...

A jednak ktoś w tym miescie myśi o pieszych. Brawo!

Świetny pomysł, tyle lat po schodach już wystarczy!

ID. 262 | nick: | Data: 2018-06-18 10:58 | IP: 195.245.68. ...

Grabaże z Witomińskiej?

@Emigrantka
:)

ID. 73 | nick: Marek | Data: 2018-03-01 16:27 | IP: 77.113.135. ...

kolejny szkodliwy pomysł

czy te budżety obywatelskie muszą być jakimś wyścigiem na najdokuczliwszy pomysł dla mieszkańców?! To nawet lepiej dla zdrowia (np. seniorów) żeby te kilkanaście schodków pokonali. No i w tunelu nie trzeba czekać na zielone światło dla pieszych. I po za tym, to gdzie zostanie tam zmieszczona wysepka pomiędzy jezdniami? Ile będzie mieć szerokości? Czy ktoś się na prawdę uparł z tymi likwidacjami tuneli?! Mam nadzieję, że to nie przejdzie!!!

ID. 75 | nick: mieszkaniec Działek Leśnych | Data: 2018-03-01 22:20 | IP: 46.186.65. ...

pomysł ważny dla mieszkańców

@Marek
Pomysł został wypracowany przez mieszkańców Działek Leśnych na kilku spotkaniach. Rozważania nad przejściem w poziomie jezdni prowadzi również Rada Dzielnicy. Pytanie, czy ul. Śląska i jej przestrzeń jest również dla mieszkańców dzielnicy, czy wyłącznie dla kierowców jadących np. z Redy do Sopotu? Chyba osoby starsze, rodzice z wózkami, niepełnosprawni mogą mieć wybór? Czy zabrania im Pan prawa do swobodnego poruszania się w mieście? Jeśli chodzi o wysepkę, to może być zrealizowana z uwagi na wystarczającą szerokość ulicy. Przejścia w poziomie ulicy zamiast tuneli są realizowane w wielu miastach Polski.

ID. 98 | nick: Janusz Kiełbasiński | Data: 2018-03-05 08:10 | IP: 213.192.80. ...

co za demagogia!

@mieszkaniec Działek Leśnych
szkoda tylko, że nie wziął Pan pod uwagę, że Śląska na tym odcinku nie jest wewnętrzną uliczką osiedlową, tylko drogą Wojewódzką! Podróżni z całego Pomorza, a może i kraju, mają teraz zatrzymywać się przymusowo pod Waszymi oknami, tylko dlatego, że kilku pasibrzuchom nie chce się podreptać do tunelu 20 m dalej? Już widzę, jak zarządca drogi się na to zgodzi. Za 180 tys. spokojnie zbudujecie sobie windę albo kładkę. Róbcie sobie tam co chcecie na tych działkach, ale nie uprzykrzajcie życia innym.

ID. 109 | nick: mieszkaniec Działek Leśnych | Data: 2018-03-05 21:15 | IP: 46.186.65. ...

odp dla demagoga

@Janusz Kiełbasiński
Panie Januszu, Śląska jest ulicą miejską, klasy główniej, a nie głównej ruchu przyspieszonego, ani ekspresówką. Zgodnie z przepisami zarządcą tej drogi jest Prezydent Miasta Gdyni. Urbanistycznie Działki Leśne są częścią funkcjonalnego śródmieścia, gdzie priorytetem jest ruch pieszy. Samochody i tak zatrzymują się na Śląskiej z uwagi na istniejące światła na skrzyżowaniu. Określenie "pasibrzuchy" pasuje raczej do kierowców samochodów, którzy wszędzie muszą przemieszczać się autem i najchętniej wjechaliby do środka sklepu lub swojej sypialni. Czy kierowca nie może zaczekać 5 sekund w ciepłym i wygodnym samochodzie? Mieszkańcy Działek Leśnych proponują rozwiązanie praktykowane w śródmieściach europejskich miast - zamiast kładek i tuneli przejścia w poziomie ulicy. W całym cywilizowanym świecie stawia się na rozwiązania sprzyjające pieszym!

ID. 123 | nick: Maciej :) | Data: 2018-03-05 21:55 | IP: 94.254.226. ...

Mareczku!

@Marek
Tunel zostawimy dla Ciebie!

ID. 77 | nick: | Data: 2018-03-02 12:37 | IP: 94.254.229. ...

Pieszy górą

Już widzę tych seniorów przebiegających na czerwonym, będą zgony

ID. 87 | nick: raz pieszy, raz kierowca | Data: 2018-03-03 16:43 | IP: 46.186.65. ...

Tak pieszy górą

@up
Projekt zakłada zbudowanie wysepki dla pieszych pomiędzy jezdniami - tak jak jest w wielu innych miejscach w mieście i tam jakoś to się sprawdza. Inna sprawa jest taka, że polscy kierowcy muszą wreszcie zacząć jeździć zgodnie z obowiązującymi przepisami. Miasto to nie jest autostrada. W mieście jeździ się z dozwolona prędkością.

ID. 97 | nick: pasażer zrównoważony | Data: 2018-03-05 07:47 | IP: 213.192.80. ...

miasto to nie autostrada - zgoda

@raz pieszy, raz kierowca
ale tylko w Polsce jest tak, że na dwujezdniową, czteropasmową drogę o dużej przepustowości, piesi pchają się prosto pod koła jak bydło bez mózgu. W krajach trzeciego świata piesi w obawie o własne życie nadkładają kilometry, choć przejście przez ulicę jest możliwe w każdym miejscu; na całym Zachodzie natomiast ruch pieszy jest bezpiecznie oddzielony od kołowego i tam też nie ma co marzyć o przechodzeniu przez ulice typu nasza Śląska bo technicznie jest to niemożliwe. Nigdzie na świecie - z wyjątkiem Polski - nikt nie jest na tyle durny żeby twierdzić, że można na tej samej jezdni zrobić wydajną trasę przelotową dla samochodów i deptak. Szczerze życzę Wam powodzenia w tym projekcie, który dla mnie jest numerem jeden w kategorii Gdyńskiego misia na miarę XXI wieku.

ID. 111 | nick: mieszkaniec Działek Leśnych | Data: 2018-03-05 21:21 | IP: 46.186.65. ...

odp dla demagoga 2

@pasażer zrównoważony
Bardzo ładnie się Pan przedstawił "bydło bez mózgu". Proszę wybaczyć Panie Januszu, ale w ten sposób nie będziemy dyskutować. Ponadto brakuje Panu elementarnej wiedzy z zakresu transportu i urbanistyki.

ID. 145 | nick: Troglodyta-obieżyświat | Data: 2018-03-06 10:04 | IP: 213.192.80. ...

argumentum ad vaccam

@mieszkaniec Działek Leśnych
Gdy nie ma się już nic do powiedzenia, łapie się rozmówcę za słówka. Zapewniam Pana, że sporo podróżowałem po świecie, gdzie byłem zarówno pieszym, kierowcą, jak i pasażerem. Może się Pan zrzymać i nadal polegać na swoich konferencjach, odczytach i happeningach, choć zalecałbym większą refleksję nad doborem różnorodności organizatorów tychże imprez. Może Pan też poświęcić trochę czasu i pieniędzy (byle nie publicznych!) i przejechać się do kilku miast, których ludność przebija Gdynię o 1 lub 2 rzędy wielkości i na własne oczy zobaczyć, jak tam funkcjonują piesi i kierowcy. Może Pan także zupełnie nieodpłatnie skorzystać z moich doświadczeń, lub przynajmniej wziąć je pod uwagę jako możliwy punkt widzenia. Wybór należy do Pana...

ID. 151 | nick: mieszkaniec Działek Leśnych | Data: 2018-03-06 19:04 | IP: 46.186.65. ...

odp

@Troglodyta-obieżyświat
Szanowny Panie, jak na razie "obieżyświat" pokazał, że posiada doświadczenie, ale w obrażaniu innych ludzi cyt.: "bydło bez mózgu" lub "kilku pasibrzuchom". W dzisiejszych czasach to, że podróżował Pan po świecie nie jest niczym niezwykłym. Przy obecnych, niskich kwotach przelotów, znacznym wzbogaceniu się społeczeństwa (w porównaniu do początku lat 90) i swobodzie podróżowania stać na to nawet zwykłego mieszkańca Działek Leśnych. Poza podróżowaniem warto przynajmniej trochę poczytać na temat współczesnych doświadczeń i zasad organizacji transportu w mieście (np. transport zrównoważony). Publikacji na ten temat jest dużo - również w internecie.

ID. 159 | nick: bydlak bez mózgu | Data: 2018-03-08 08:53 | IP: 213.192.80. ...

znowu ad personam zamiast ad rem...

@mieszkaniec Działek Leśnych
Nie chce się Panu podróżować poza Trójmiasto żeby poszerzać horyzonty - ok, rozumiem i szanuję decyzję. Ale teorię, na którą Pan się powołuje, mógł Pan chociaż raz samodzielnie przeczytać. Jedną z kluczowych zasad transportu zrównoważonego jest minimalizacja społecznej uciążliwości podróży z punktu A do punktu B. Krzyżując infrastrukturę pieszą i kołową w jednej płaszczyźnie raczej nie zmniejszamy uciążliwości, tylko ją zwiększamy. O kosztach nawet nie wspomnę (koszty utrzymania tunelu ORAZ przejścia naziemnego, koszty zainstalowania, oświetlenia, utrzymania przejścia, koszty leczenia ofiar potrąceń). Wątpię, aby mieszkańcy okolicznych bloków byli zadowoleni z tego, że kopcące blachosmrody będą teraz o każdej porze dnia i nocy pod ich oknami wykonywały cykliczny rytuał hamowania, wyczekiwania i ruszania spod świateł. Wszystko przy wtórze relaksującej melodyjki dla niewidomych tiri-tiri-tiri... Zwiększenie hałasu, zanieczyszczeń i pogorszenie bezpieczeństwa, to jednak dotkliwa cena środowiskowa za wygodę kilku pieszych z niepełnosprawnościami ruchowymi, których wygodę dałoby się zapewnić w inny sposób. Ale to już nam Pan przecież otwarcie wyjaśnił, że wcale nie chodzi o ułatwienie życia jednej grupie, tylko o uprzykrzenie życia innej...

ID. 163 | nick: mieszkaniec Działek Leśnych | Data: 2018-03-08 18:34 | IP: 46.186.65. ...

proszę czytać dalej :)

@bydlak bez mózgu
Szanowny Panie, kłania się czytanie ze zrozumieniem. W którym miejscu napisałem, że nie chcę podróżować i tego nie robię? Mógłbym wymieć kilkadziesiąt miast w Polsce i w Europie w których byłym, tylko po co? Natomiast Panu proponuję poszukać informacji na temat nowych przejść dla pieszych zamiast lub obok tuneli. Realizacji jest sporo. Proszę sprawdzić te lokalizacje: przy ul. Matyi niedaleko dworca PKS w Poznaniu, ul. Świdnicka we Wrocławiu, Al. Jerozolimskie w Warszawie, aleja Wyzwolenia w Szczecinie. We wszystkich tych miejscach byłem. Jak rozumiem, zainteresował Pana temat transportu w mieście, więc proponuję również przeczytać np. te pozycje: "Walka o ulice", "Miasto szczęśliwe", "Życie między budynkami". Proszę dalej rozwijać swoje zainteresowanie tematem transportu zrównoważonego i czytać, ale ze zrozumieniem...

ID. 115 | nick: Maciej | Data: 2018-03-05 21:28 | IP: 94.254.226. ...

Troglodyta

@pasażer zrównoważony
Całe szczęście takie skrajne ignoranctwo jest marginalne. Szanuję głos w dyskusji!

ID. 96 | nick: pasażer zrównoważony | Data: 2018-03-05 07:36 | IP: 213.192.80. ...

idiotyzm do kwadratu

ostatnia trasa, którą można w miarę sprawnie ominąć Śródmieście i chcecie na samym środku zrobić przejście? Może od razu ustawcie tam po 3 progi zwalniające w każdą stronę i szlaban do poboru opłat. Każdą trasę można spowolnić ale nie każdą warto. Jedyny przykład w Gdyni, gdzie zrobiono to dobrze, to ul. Chwarznieńska i przejście przy domu seniora. Ale tamtędy jeździ do domu Pan Prezydent, więc tam nie wypadało uspakajać ruchu...

ID. 112 | nick: Maciej | Data: 2018-03-05 21:25 | IP: 94.254.226. ...

Skrajny ignorant

@pasażer zrównoważony
Tamto przejście to plucie w twarz ludziom. Mieszkańcy domu seniora zasługują na przejście po ludzku!

ID. 144 | nick: pasażer zrównoważony | Data: 2018-03-06 09:43 | IP: 213.192.80. ...

@skrajny ignorant

@Maciej
Właśnie teraz takie przejście otrzymali. Wypadki, które były w tym miejscu, później długie minuty oczekiwania na zielone światło, częste przekraczanie jezdni wbrew sygnalizacji świetlnej przez starsze, schorowane osoby - być może jest Pan zbyt młody by pamiętać niebezpieczne sytuacje, do których dochodziło tam niemal że codziennie. Jeśli ideologia nihilizmu infrastrukturalnego jest dla Pana ważniejsza niż życie pieszych, proszę dalej wspierać budowę przejść naziemnych wszędzie, gdzie tylko uda się je wcisnąć.

ID. 119 | nick: mieszkaniec Działek Leśnych | Data: 2018-03-05 21:35 | IP: 46.186.65. ...

odp dla demagoga 3

@pasażer zrównoważony
Do omijania miasta służy trójmiejska obwodnica. Natomiast po mieście można poruszać się innymi środkami transportu niż samochód. Poza kierowcami zawodowymi, odpowiednimi służbami oraz innymi, dla których jest to niezbędne, nie wszyscy muszą korzystać z samochodu. Samochody oznaczają dla miasta duże koszty: wydatki, terenochłonność, zanieczyszczenie środowiska (hałas i spaliny) i inne, za które płacą wszyscy mieszkańcy...

ID. 143 | nick: pasażer zrównoważony | Data: 2018-03-06 09:32 | IP: 213.192.80. ...

odp dla ekoterrorysty

@mieszkaniec Działek Leśnych
Właśnie się Pan otwarcie przyznał do ideowego, programowego zwalczania samochodów w przestrzeni miejskiej. Przykro mi, ale osoby o takich przekonaniach jak Pan nie powinny mieć żadnego głosu w dyskusji na temat kształtu infrastruktury drogowej w mieście. To tak, jak by anarchistom dać prawo wyboru króla. Uczciwiej byłoby już zgłosić do BO dzielnicy postulat zakazu ruchu wszelkich pojazdów kołowych z wyjątkiem służb technicznych - niech mieszkańcy wypowiedzą się, czy im to odpowiada. Bo to, co jest zgłoszone w obecnym kształcie, to nie jest żadna troska o mieszkańców tylko element systemowego uprzykrzania życia kierowcom.

ID. 152 | nick: mieszkaniec Działek Leśnych | Data: 2018-03-06 19:27 | IP: 46.186.65. ...

odp

@pasażer zrównoważony
Panie niby pasażerze zrównoważony, proszę poczytać sobie, czym jest transport zrównoważony i dlaczego priorytetem są piesi, a nie kierowcy samochodów. Niestety mam smutną wiadomość. Pana wizja miasta i transportu jest niezgodna z teorią i praktyką a ramach studiów takich jak: architektura i urbanistyka, gospodarka przestrzenna czy transport. Zamknie Pan PG i UG, a może zakaże Pan pracy architektom, urbanistom i specjalistom do spraw transportu?

ID. 148 | nick: Tomasz | Data: 2018-03-06 12:04 | IP: 81.210.11. ...

Brawo za pomysł!

Popieram wszelkie działania sprzyjające pieszym. Natomiast po niektórych powyższych wypowiedziach (zapewne kierowców) widać, że niektórym ciężko zrozumieć fakt, iż w mieście poruszają się również piesi.

ID. 156 | nick: tak mi przykro... :) :) :) | Data: 2018-03-07 14:27 | IP: 46.186.75. ...

No to niestety

Wszystkim piewcom nowoczesności w wersji Edward Gierek został zadany mocny cios - w Gdańsku przed dworcem głównym odtworzą przejście naziemne. http://www.gdansk.pl/wiadomosci/Kolejne-wezly-integracyjne-w-Gdansku-Umowy-podpisane,a,103390

ID. 160 | nick: Prezydent Wszechświata | Data: 2018-03-08 09:01 | IP: 213.192.80. ...

im głębszy zaścianek, tym większa megalomania

@tak mi przykro... :) :) :)
Z dworca kolejowego na Główne Miasto w Gdańsku przechodzą rocznie setki tysięcy pasażerów i turystów. Gdy natężenie ruchu pieszych w tunelu pod Śląską osiągnie 0,01 tego, co w Gdańsku, a po Warszawskiej przestaną biegać dziki, to osobiście przyjadę Wam to przejście wymalować.

ID. 197 | nick: przykro mi jeszcze bardziej... :) | Data: 2018-03-29 22:59 | IP: 46.186.75. ...

Znasz się - nie ma co...

@Prezydent Wszechświata
Tam się przechodzi na Stare Miasto :) Jeśli natężenie ruchu pieszego jest takie małe w tym tunelu, to po co ta cała cysterna hejtu. Przejście będzie miało światła, światła będą na przycisk, nikt nie będzie naciskał, św. Przepustowość nie zostanie urażona. Strachy na Lachy :) A jaką bajeczkę z serii "Śląska-Nowogrodzka_to_zupełnie_co_innego_więc_nie_da_sie" wymyślisz na likwidację kładki nad aleją Rzeczpospolitej? :)

ID. 189 | nick: Maciej | Data: 2018-03-22 14:54 | IP: 81.190.118. ...

Na Władysława IV mogą być

...a na Śląskiej to już nie? :)

ID. 225 | nick: Aga | Data: 2018-06-05 07:18 | IP: 46.175.235. ...

Likwidacja barier to konieczność

Popieram pomysł. Działki są w tej chwili odizoliwane od Śródmieścia, a ul. Śląska na długim odcinku - odizolowana od Działek. W XXI wieku to skandal. Do przeciwników prośba o uruchomienie wyobraźni - nie wszyscy są w 100 proc. sprawni na tyle, żeby zasuwac po schodac. Wystarczy, że złamiecie nogę i na pare tygodni wyjdziecie z samochodu, sprobujcie wtedy "dla zdrowia" przejsc sobie tunelem, "pasibrzuchy“! Mam nadzieję, że się uda i że będą likwidowane kolejne przeszkody na drodze przywrócenia Działek Leśnych pieszym.

ID. 237 | nick: mamawiesia | Data: 2018-06-16 00:09 | IP: 81.190.51. ...

Projekt został negatywnie oceniony w ogólnej dyskusji na FB

Odcinek Nowogrodzkiej między ul. Warszawską a Śląską jest zbyt krótki , by pomieścić większą ilość samochodów , przy wydłużeniu świateł potrzebny do spokojnego przejścia pieszych . W tej chwili światło zielone pozwalające przejechać skrzyżowanie pali się tak krótko , że pozwala to na szybkie opuszczenie skrzyżowania 3 samochodów , jeśli z jakichś powodów sprawnie pierwszy samochód nie opuszcza skrzyżowania powoduje to w godzinach szczytu nagromadzenie samochodów jako blokada już na ul . Warszawskiej . Proszę pomyśleć co się będzie działo , gdy światła zostaną wydłużone . Zakorkuje to ul Warszawską i spowolni Śląską . Pomysłodawca zapomniał o naziemnym przejściu na wysokości Orlenu . Czyżby pomysłodawcy mieszkali w obrębie tego przejścia i za wspólne pieniądze chcieli stworzyć sobie wygodną prywatę ? . Podobno pokonanie jednego stopnia , wydłuża życie o 7 minut , proszę więc pomyśleć o zdrowiu . Podziemne przejścia to nie wymysł komuny ale najlepsze i najbezpieczniejsze przejście jakie można posiadać .

ID. 260 | nick: MIeszkaniec ul. Tatrzańskiej | Data: 2018-06-18 10:53 | IP: 195.245.68. ...

Więcej szkody niż pożytku - potencjalne źródło śmiertelnych wypadków..

Moim zdaniem droga do szkoły jest zdecydowanie bardziej bezpieczna przez tunel, gdy nie kusi przejście naziemne, i do tego na tak ruchliwym skrzyżowaniu. Samochodów włączających się z Nowogrodzkiej i Podolskiej w Śląską jest tak dużo, że przejście będzie ich blokować - w konsekwencji o błąd nie trudno. Dodatkowo znając naszych dzielnicowych pijaczków - już widzę jak się pchają pod koła kierowcom.. Pomysł wypracowany przez towarzystwo wzajemnej adoracji - wystarczy przeczytać wątki z przed paru m-cy na stronie FB Rady dzielnicy ;) Lepiej wybrać drogę po schodach, ale bezpieczną niż ryzykować życie naszych dzieci.

ID. 284 | nick: Zdzisława | Data: 2018-06-19 11:17 | IP: 153.19.119. ...

Mieszkam tutaj od urodzenia

W latach 70. utworzono nam mieszkańcom na Śląskiej przestrzeń jak z filmu "Mad Max". W filmie tony piasku, u nas na Śląskiej tony betonu. Wycięto wszystkie drzewa na całej ulicy, wybetonowano szerokie chodniki, wykonano brzydkie, chociaż funkcjonalne przejścia podziemne. Nikt z Państwa na pewno nie zaprzeczy, że każdy z tych tuneli nie grzeszy pięknem. Ciekawe czy ci, którzy mieszkają na zielonych osiedlach na obrzeżu Gdyni chcieliby mieszkać w takim krajobrazie. Cieszy mnie ten mały krok ku lepszemu. To już drugi krok, ponieważ kilka lat temu postawione zostały donice z drzewkami, drzewkami drapakami. Może Pani ogrodnik miejska je wybierała? Widać, że drapaki chcą rosnąć, ale czy taki teren, który powinien być bardziej reprezentacyjny nie zasługuje na więcej uwagi władz miasta?

ID. 321 | nick: | Data: 2018-06-21 12:03 | IP: 81.190.68. ...

To nie jest najlepszy pomysł

Po pierwsze tunele są o wiele bezpieczniejsze od zwykłych przejść, po za tym śląska jest bardzo ruchliwą ulicą. Po drugie wydłuży się czas przejazdu samochodem. Po trzecie lepiej wybudować winde dla osób starszych iniepełnosprawnych niż budowa bezensownego niebezpiecznego przejścia dla pieszych.

ID. 322 | nick: | Data: 2018-06-21 12:06 | IP: 81.190.68. ...

A nie lepiej winde zbudować.

To byłoby lepsze rozwiązanie

ID. 323 | nick: | Data: 2018-06-21 12:06 | IP: 81.190.68. ...

A nie lepiej winde zbudować.

To byłoby lepsze rozwiązanie

ID. 337 | nick: Mieszkaniec ślaskiej | Data: 2018-06-22 13:53 | IP: 213.108.112. ...

IDELANE DLA MATEK Z DZIEĆMI

Idealne rozwiązanie. Pomyśleć wystarczy o rodzicach szczególnie o matkach które z wózkami muszą pokonywać ten tunel, jest to mordęga, nie wspominając o przejściu na Władysława IV ze ślaskiej tunelem który jest nieprzystosowany dla wózków żeby bezpiecznie zjechać i wjechać.