Wyposażenie placu przy ZSO nr 6 przy ul. Hallera 9 w interaktywne, edukacyjne urządzenia
Strona Główna
Złożone projekty
Wyposażenie placu przy ZSO nr 6 przy ul. Hallera 9 w interaktywne, edukacyjne urządzenia

Lokalizacja projektu:
ul. Generała Józefa Hallera 9 81-400 Gdynia Numer działki: 1845/2Opis:
Celem projektu jest zachęcenie dzieci i młodzieży do mądrej zabawy na świeżym powietrzu. Wychodząc naprzeciw potrzebom integracji społecznej i coraz większym skutkom spędzania czasu młodzieży przed komputerami, chcielibyśmy stworzyć kreatywną, a przy typ innowacyjną przestrzeń zieloną nie tylko dla uczniów naszej szkoły, ale również dla wszystkich mieszkańców. Wybrane urządzenia mają za zadanie przekazywanie wiedzy poprzez zabawę, dzięki czemu dzieci i młodzież chętniej zagłębia tajniki nauki.
Przestrzeń stanie się nie tylko miejscem spotkań mieszkańców, ale również rodzinną atrakcją turystyczną miasta. Park Doświadczeń będzie dostosowany do osób w różnym wieku (od kilkulatków do seniorów) oraz do osób z niepełnosprawnością ruchową.
Urządzenie „naukowy Hex” jest wspaniałą bazą do przeprowadzania eksperymentów, a jednocześnie fascynującą zabawą z iluzjami i zagadkami optycznymi. Urządzenie angażuje wzrok, stymuluje umysł i wzmacnia percepcję. Rodzicom i opiekunom może posłużyć jako baza do wyjaśnienia przyczyn powstawania złudzeń optycznych. Naukowy Hex składa się z kilku atrakcyjnych urządzeń, które zapewnią najmłodszym użytkownikom świetną zabawę.
Gra w „głuchy telefon” doskonali umiejętności komunikacyjne, zbliża uczestników gry i w praktyczny sposób pokazuje dzieciom, jak zmienia się informacja przetworzona przez wiele osób. Głuchy telefon jest również doskonałą zabawą integrującą.
Wahadło Newtona, zwane również „kołyską Newtona”, to urządzenie, które w efektowny sposób demonstruję zasadę zachowania pędu i energii podczas zderzeń. Interesujące przedstawienie wiedzy o zachodzących zjawiskach fizycznych sprawia, że dzieci chętniej i szybciej ją przyswajają. Kołyska Newtona, to również narzędzie wspomagające uwagę i koncentrację.
„Wielokrążek” w parku doświadczeń pozwala zrozumieć podstawowe mechanizmy rządzące fizyką, a przede wszystkim ukazuje praktyczne zastosowanie tej wiedzy w życiu codziennym. Wielokrążek swoim działaniem zaskakuje najmłodszych i pobudza ich ciekawość do nauki.
„Eko-Memory to jedna z najbardziej popularnych gier, która pomaga ćwiczyć pamięć i koncentrację. Wspiera kojarzenie faktów, a proponowana wersja łączy zabawę z wiedz ą o przyrodzie i ekologii. Gra doskonale stymuluje psycho-ruchowo i stanowi mądrą rozrywkę zarówno dla dziecka, jak i dorosłego.
„Wir wodny” urządzenie w praktyczny i efektowny sposób dostarcza wiedzy na temat zachodzących w przyrodzie zjawisk fizycznych. Angażuje psychoruchowo i jest doskonałym narzędziem dydaktycznym do wyjaśnienia powszechnego zjawiska, jakim są wiry, a także inspiruje do dalszego eksplorowania świata nauki.
Zarówno teren pod Parkiem Doświadczeń oraz istniejącym już placem zabaw na terenie ZSO nr 6 będzie wyposażony w nawierzchnię bezpieczną, tak aby amortyzować upadki i zwiększyć bezpieczeństwo dzieci oraz poprawić estetykę terenu.