Warsztaty edukacyjne dla rodziców dzieci i młodzieży z niepełnosprawnościami – BO Gdynia

Warsztaty edukacyjne dla rodziców dzieci i młodzieży z niepełnosprawnościami

Strona Główna Strzałka w breadcrumbie Złożone projekty Strzałka w breadcrumbie Warsztaty edukacyjne dla rodziców dzieci i młodzieży z niepełnosprawnościami

Kropeczki jako tło strony

Lokalizacja projektu:

Opis:

Jest to cykl 10 spotkań warsztatowych realizowanych raz w miesiącu. Będą to warsztaty teoretyczno-praktyczne, podczas których pokazane zostanie uczestnikom jak może czuć się dziecko, które chce być samodzielne, ale jest blokowane przez Rodzica/Opiekuna.
Każde spotkanie to jeden moduł tematyczny prowadzony w postaci stacjonarnych zajęć warsztatowych.
Spotkania odbywać się będą raz w miesiącu w wynajętej do tego celu sali.
Długość jednego spotkania to 120 minut.
Grupa docelowa to 20 osób.
Udział w tym projekcie ma dać uczestnikom tego projektu możliwość wymiany doświadczeń i spostrzeżeń z innymi opiekunami dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością, a także nawiązania nowych znajomości.

Podczas zajęć z rodzicami oprócz części typowo teoretycznej, w ramach której będą omawiane z rodzicami nie tylko ich problemy związane z niepełnosprawnościami ich dzieci, ale także pokazywane teoretyczne ich rozwiązania, będą również prowadzone ćwiczenia praktyczne, w których trakcie rodzice będą mogli wczuć się w rolę swojego dziecka z niepełnosprawnością dzięki czemu będą mogli na własnej skórze poczuć jak może czuć się ich notorycznie wyręczane we wszystkim dziecko chcące być samodzielne – oczywiście na miarę własnych możliwości. W części praktycznej rodzice będą musieli zmierzyć się z niepełnosprawnością swojego dziecka i uświadomić sobie w trakcie wykonywania poszczególnych ćwiczeń, że ich dzieci są w stanie (a nawet powinny być tego uczone przez rodziców) być jak najbardziej samodzielne wyłącznie dla własnego dobra.

Tematyka zajęć:
1. Rehabilitacja, rewalidacja, integracja jako schody do samodzielności mojego niepełnosprawnego dziecka
2. Samodzielność mojego dziecka – to brzmi dumnie… Co nam przeszkadza w jej osiągnięciu?
3. Asertywność, motywacja, analiza zachowań – rodzica i dziecka
4. Rodzina – jej rola i w niej role w kształtowaniu samodzielności dziecka – także z niepełnosprawnością
5. Seksualność niepełnosprawnych
6. Jak dobrze motywować dziecko do pracy nad samodzielnością
7. Spotkanie ze znanymi dorosłymi osobami niepełnosprawnymi
8. Savoir vivre wobec osób z niepełnosprawnościami w teorii i praktyce
9. Jak rozmawiać z dzieckiem o niepełnosprawności
10. Stereotypy związane z osobami z niepełnosprawnościami

Scenariusz:
12:00 – przywitanie
12:05-12:25 – poznanie problemów uczestników projektu i część teoretyczna tematu spotkania
12:25-13:00 – ćwiczenia praktyczne do omówionej części teorii
13:00-13:10 – przerwa kawowa
13:10-13:30 – druga część teoretyczna spotkania
13:30-13:55 – ćwiczenia praktyczne do omówionej części teorii
13:55-14:00 – przedstawienie zadania domowego dla rodziców i pożegnanie

Kalkulacja kosztów:

przeprowadzenie warsztatów 1000
promocja projektu 1000
materiały pomocnicze do prowadzenia zajęć 1500
wynajem sali 1500