
Sieć wodopoi/poidełek (dla ludzi i zwierząt) oraz kampania edukacja dot. wody
Strona Główna
Złożone projekty
Sieć wodopoi/poidełek (dla ludzi i zwierząt) oraz kampania edukacja dot. wody

Lokalizacja projektu:
Ciągi spacerowe, miejsca charakteryzujące się dużym ruchem pieszym (10 lutego, Bulwar, szkoły, plaża, dworce SKM)Opis:
UZASADNIENIE:
Ograniczenie ilości produkowanych śmieci, zachęcenie mieszkańców i mieszkanek do picia wody z kranu z własnych butelek/kubków.
ODBIORCY:
Wszyscy mieszkańcy i mieszkanki
ZASIĘG:
Ogólnomiejski – kampania, sieciowy/punktowy – poidełka, w wybranych 15/16 lokalizacjach Gdyni.
ISTOTA PROPOZYCJI:
Sieć wodopoi – ogólnodostępnych urządzeń z darmową wodą pitną. Wodopoje, które pozwalają wlać wodę do butelki, pić bezpośrednio z kranu oraz napoić pupila. Ułatwia fizycznie ludziom bycie. woda w mieście- fontanny dla ludzi.
16 poidełek w 16 lokalizacjach:
1. Śródmieście/Kamienna Góra- okolice Muzeum Miasta Gdyni,
2. Przy Gdyńskim Centrum Filmowym
3. W pobliżu przystanku Wzgórze Św. Maksymiliana SKM
4. W pobliżu przystanku Gdynia Główna SKM
5. Przy ul. Orłowskiej – szkoła/parking,
6. przy Bileciku- przystanek Obłuże centrum
7. okolice przystanku autobusowego Witomino Centrum w kierunku Wzgórza,
8. Karwiny w pobliżu Przychodni ul. Źródło Marii,
9. Dąbrowa: w pobilżu ul. Nowowiczlińskiej i Rdsestowej
10. Pustki Cisowskie przy szkole podstawowej nr 16, ul. Chabrowa 43
11. Dom towarowy Chylonia
12. Przy Uniwersytecie Morskim
13. Plac Górnośląski
14. Skwer im. Ireny Kwiatkowskiej
15. Legionów 60
16. W pobliżu Urban Labu, PPNT.
Poidełka zakupione w ramach projektu mają różnić się od tych znanym mieszkańcom i mieszankom Gdyni – umożliwiając napełnienie butelki, bezpośredniego picia wody bieżącej oraz napojenia pupila, dzięki misce na dole. Poza zakupem i montażem poidełek, projekt zakłada kampanię („Gdyńska kranówa” / „Gdynia z kranu” )dot. picia wody z kranu, ograniczania ilości śmieci poprzez wielokrotne korzystanie z własnych kubków czy butelek, zamiast kupowania wody butelkowanej. Informacje będą rozpowszechniane na plakatach w autobusach, citylightach, lokalnych kanałach informacyjnych: Facebook Gdyni, gdynia.pl, Ratusz. Dodatkowym elementem kampanii będą wielorazowe butelki szklane – rozdawane mieszkańcom i mieszkankom Gdyni. Dodatkowo w okolicach poidełek na najbliższych znakach informacyjnych umieszczone zostaną tabliczki ze strzałkami i odległościami do najbliższego poidełka.
„Gdynia pokazuje, że kranówka jest okej”.