Sensoryka dla smyka, czyli doposażenie placu zabaw przy Przedszkolu nr 35 – BO Gdynia

Sensoryka dla smyka, czyli doposażenie placu zabaw przy Przedszkolu nr 35

Strona Główna Strzałka w breadcrumbie Złożone projekty Strzałka w breadcrumbie Sensoryka dla smyka, czyli doposażenie placu zabaw przy Przedszkolu nr 35

Kropeczki jako tło strony
Domyślne zdjęcie wpisu
Ikonka kategorii postu
ID projektu
Dzielnica
Oksywie
Status:
Odrzucony
Ikonka facebooka Udostępnij

# BO 2021

Lokalizacja projektu:

Teren zielony wokół Przedszkola nr 35 „POD ŻAGLAMI”

Opis:

Sensoryczny plac zabaw to taki, który pobudza i rozwija różne zmysły np. wzrok, słuch, dotyk, ale też zmysły takie jak: przedsionkowy czy prioprioceptywny. Projektując integracyjny plac zabaw chcielibyśmy aby pojawiły się takie urządzenia jak: eko-kuchnia, eko-memory, tablica magnetyczna z kulodromem, głuchy telefon i kompas. Przestrzeń stanie się nie tylko miejscem spotkań mieszkańców, ale również rodzinną atrakcją turystyczną miasta.

Zielony teren wokół Przedszkola nr 35 chcemy doposażyć w sensoryczne urządzenia, które są interaktywne i certyfikowane.
W skład doposażenia wejdą takie elementy jak: eko-kuchnia, eko-memory, tablica magnetyczna z kulodromem, kompas i głuchy telefon. Każde urządzenie jest wyposażone w tabliczkę informacyjną z opisem działania danego eksponatu. Przestrzeń stanie się nie tylko miejscem spotkań mieszkańców, ale również rodzinną atrakcją turystyczną miasta. Urządzenia są dostosowane do osób z niepełnosprawnością.

Jak zaproponowane urządzenia wpłyną na rozwój dziecka? Otóż:
• Głuchy telefon – gra w głuchy telefon doskonali umiejętności komunikacyjne, zbliża uczestników gry i w praktyczny sposób pokazuje dzieciom, jak zmienia się informacja przetworzona przez wiele osób. Głuchy telefon jest również doskonałą zabawą integrującą.
• Kompas- znajomość zasad funkcjonowania kompasu to fundament dla przyszłego podróżnika i obserwatora świata. Kompas, jak i inne nasze urządzenia mają odkryć w dzieciach pasję odkrywania świata, nauczyć praktycznych i klasycznych umiejętności, które w dobie cyfryzacji powoli zanikają.
• Eko-kuchnia- zabawa w gotowanie to jedna z najbardziej ulubionych dziecięcych zabaw. Naśladowanie czynności dorosłych i wcielanie się w role to ważny etap w rozwoju społecznym dziecka. Dzieci uczą się opowiadania historii, a wymyślanie nowych potraw sprzyja naturalnemu rozwijaniu kreatywności. Urządzenie uczy najmłodszych, że do zabawy nie potrzeba gotowych zabawek, czasem wystarczą liście, trawa i kamienie, by stworzyć imitację najlepszej uczty kulinarnej! Dzięki dużym gabarytom Eko-Kuchni dzieci mają szansę na interakcję z rówieśnikami, jednocześnie ucząc się współpracy, podziału zadań i rozwiązywania konfliktów. Urządzenie rozwija także zdolności manualne i motorykę dłoni.
• Eko-memory- to jedna z najbardziej popularnych gier, która pomaga ćwiczyć pamięć i koncentrację. Wspiera kojarzenie faktów, a zaproponowana autorska wersja łączy zabawę z wiedzą o przyrodzie
i ekologii. Gra doskonale stymuluje psycho-ruchowo i stanowi mądrą rozrywkę zarówno dla dziecka, jak i dorosłego.
• Tablica magnetyczna z kulodromem- urządzenie bardzo dobrze wpływa na wyobraźnię przestrzenną, zdolności manualne, koordynację wzrokowo-ruchową, a także uczy ciągów przyczynowo-skutkowych. Dziecko buduje i planuje trajektorię dla swoich kulek, nabywając przy tym również umiejętności planowania. Urządzenie angażuje zmysł wzroku, słuchu, dotyku, dlatego poza czystą frajdą z zabawy, stymuluje również integracje sensoryczną.

Kalkulacja kosztów:

Zakup urządzenia edukacyjnego ”Głuchy telefon” 8856
Zakup urządzenia edukacyjnego „kompas” 9164
Zakup urządzenia edukacyjnego „eko-kuchnia” 7749
Zakup urządzenia edukacyjnego „eko-memory” 7257
Zakup urządzenia edukacyjnego „tablica magnetyczna z kulodromem” 7196
Koszt transportu i montażu 5 urządzeń edukacyjnych, 5 tabliczek informacyjnych 7858
Koszt wykonania projektu zagospodarowania terenu 10000
Koszt prac ogrodniczych (wyrównanie ubytków, zasianie trawy itp.) 5000

Szacunkowa łączna wartość projektu

63080 zł

Załączniki