Pasy rowerowe, chodnik i kontraruch dla bezpieczeństwa pieszych i rowerzystów – BO Gdynia

Pasy rowerowe, chodnik i kontraruch dla bezpieczeństwa pieszych i rowerzystów

Strona Główna Strzałka w breadcrumbie Złożone projekty Strzałka w breadcrumbie Pasy rowerowe, chodnik i kontraruch dla bezpieczeństwa pieszych i rowerzystów

Kropeczki jako tło strony
Domyślne zdjęcie wpisu
Ikonka kategorii postu
ID projektu
2015/447
Dzielnica
Redłowo
Autor projektu
Jakub Furkal
E-mail
jakub.furkal@gmail.com
Telefon
608 848 126
Status:
Zakwalifikowany do głosowania
Ikonka facebooka Udostępnij

# BO 2015

Lokalizacja projektu:

Pasy rowerowe: ul. Legionów od ul. Redłowskiej do ul. Powstania Styczniowego w miejscach, gdzie przekrój jezdni ma min. 8 metrów (odcinek 750 m). Chodnik: od istniejącego chodnika przy kompleksie mieszkaniowym Altus do ul. Kostki Napierskiego (przy SKOK) - 90 metrów Kontraruch rowerowy: - ul. Powstania Śląskiego - ul. Heweliusza - ul. Bohaterów Starówki Warszawskiej - ul. Legionów 102 (droga wewnętrzna)

Opis:

Korzyści z pasów rowerowych odczują zarówno piesi jak i rowerzyści, gdyż: – pasy nie zabierają pieszym przestrzeni (chodniki) i nie generują konfliktów z pieszymi tak jak „ścieżki” tuż przy chodniku – na skrzyżowaniach rowery jadą niemal tym samym torem, co samochody i dzięki temu kierowcy z ulicy poprzecznej widzą ich lepiej (bo zazwyczaj patrzą tylko na samochody, którym muszą ustąpić) – są wielokrotnie tańsze niż budowa wydzielonych dróg rowerowych – uspokajają ruch i tym samym zwiększa się bezpieczeństwo również pieszych – samochody jadą bliżej osi jezdni, co wpływa na bezpieczeństwo pieszych, zwłaszcza przy przejściu dla pieszych na ul. Legionów na wysokości ul. Lutyckiej – na łuku drogi jest ograniczona widoczność; dochodziło tam do wypadków. Pasy rowerowe na ul. Legionów wyznaczone będą w miejscach, gdzie szerokość jezdni wynosi min. 8 metrów. Dzięki temu jezdnia na całym odcinku będzie wystarczająco szeroka dla autobusów. W pozostałych miejscach, po wejście w życie nowych przepisów, wyznaczone zostaną tzw. „sierżanty” (stosowane np. w Gdańsku na ul. Hucisko). Chodnik ma powstać po zachodniej stronie ul. Legionów między Altusem a SKOK-iem w miejscu, gdzie obecnie na dziko parkują samochody zmuszając pieszych do chodzenia jezdnią. W czasie opadów powstaje tam błoto. Kontraruch (umożliwienie jazdy rowerem w obu kierunkach na ulicach jednokierunkowych) ułatwi rowerzystom poruszanie się po ulicach i znacznie skróci czas podróży z zachowaniem bezpieczeństwa wszystkich uczestników ruchu. Rozwiązanie od wielu lat sprawdzone i praktykowane w Gdańsku, Warszawie, Wrocławiu, Szczecinie i powszechne w krajach zachodnich.

Kalkulacja kosztów:

Wymalowanie znaków P-27 („sierżantów”) na wlotach i wylotach ulic jednokierunkowych • Wymalowanie znaku P-13 wraz z linią P-2b oraz znakiem P-23 na wlotach ulic pod prąd, by wyznaczyć rowerzystom miejsce zatrzymania. • wzdłuż których wprowadza się kontraruch • Oznakowanie pasów dla rowerów znakami P-23 Dla wprowadzenia kontraruchu rowerowego konieczne jest zastosowanie ograniczenia do 30km/h, co znacznie lepiej zrobić strefami ograniczonej prędkości. Za tym idzie dodatkowe oznakowanie poziome. Kontraruch w ulicy serwisowej ul. Legionów wymaga zorganizowania wjazdu/wyjazdu na główną jezdnię Legionów z wykonaniem separacji rowerzystów.

Szacunkowa łączna wartość projektu

67030.02 zł