Nowa ścieżka rowerowa na początku ulicy Piłsudskiego – na odcinku Świętojańska – Bema (w miejsce likwidowanej w ramach budowy Parku Centralnego) – BO Gdynia

Nowa ścieżka rowerowa na początku ulicy Piłsudskiego – na odcinku Świętojańska – Bema (w miejsce likwidowanej w ramach budowy Parku Centralnego)

Strona Główna Strzałka w breadcrumbie Złożone projekty Strzałka w breadcrumbie Nowa ścieżka rowerowa na początku ulicy Piłsudskiego – na odcinku Świętojańska – Bema (w miejsce likwidowanej w ramach budowy Parku Centralnego)

Kropeczki jako tło strony
Domyślne zdjęcie wpisu
Ikonka kategorii postu
ID projektu
2023/SRO/0012
Dzielnica
Śródmieście
Status:
Odrzucony
Ikonka facebooka Udostępnij

# BO 2023

Lokalizacja projektu:

Projekt przewiduje budowę drogi rowerowej na początkowym odcinku ulicy Piłsudskiego w miejsce drogi rowerowej, która rozebrana zostanie przy okazji budowy Parku Centralnego

Opis:

Razem poprawmy system ścieżek rowerowych w Gdyni! Gdyńskie drogi rowerowe cały czas nie stanowią spójnego i bezpiecznego systemu. Zmieńmy to głosując w Budżecie Obywatelskim. Wspólnie rozpocznijmy działania na rzecz połączenia rowerowego ze Śródmieściem
. Ulica Piłsudskiego stanowi główny ciąg komunikacyjny w kierunku Bulwaru Nadmorskiego, zaś obok znajdują się tereny rekreacyjne. Tędy wiedzie droga do Parku Centralnego, czy Polankę Redłowską.
Mimo dużego obciążenia ruchem, w tym autobusów i niskiego stopnia bezpieczeństwa urzędnicy przekonali Prezydenta do rozbiórki drogi rowerowej bez jej odtwarzania. To spowoduje pogorszenie bezpieczeństwa osób na rowerach, bo będą oni musieli jechać w ruchu ogólnym, co nie jest postrzegane jako bezpieczne.
Dlatego właśnie uważamy, że droga rowerowa poprowadzona zgodnie ze standardami dokładnie naprzeciwko budynku Urzędu Miasta będzie wygodniejszym i bezpieczniejszym rozwiązaniem. Dzięki temu zmniejszy się liczba punktów kolizyjnych, zwłaszcza w relacji Świętojańska – Piłduskiego, gdzie rowerzysta po prostu skręci w prawo, bez konieczności wjazdu, a potem zjazdu z jezdni. Jest to ważne, gdyż w tym rejonie porusza się dużo rekreacyjnych rowerzystów, mniej wprawionych w ruchu ulicznym.
Jednocześnie zakładamy, że rowerzyści – mając bezpieczną i wygodną dla siebie przestrzeń – rzadziej będą wybierać ze strachu nielegalną jazdę, przez którą obniża się komfort poruszania się pieszych, w szczególności wysiadających z pojazdów ZKM.
Zakłada się przy tym, że droga rowerowa zostanie wybudowana zgodnie z tzw. wyłączonym zakresem projektu centralnego, który miasto – ze względu na koszty – nie będzie realizować.
Im lepsze warunki do poruszania się rowerem, tym więcej mieszkańców wybierze rower. Im. Więcej gdynian wybierze rower, tym mniejsze będą korki na ulicach, tym mniejszy tłok będzie w komunikacji miejskiej, tym czystsze będzie powietrze, zaś ulice cichsze i bezpieczniejsze. Każdy z nas jest rowerzystą – część dojeżdża rowerem do pracy, inni do szkoły, zaś jeszcze inni wybierają rower jako rekreację. Stąd dalszy rozwój dróg rowerowych to same korzyści dla miasta i wszystkich jego mieszkańców.

Kalkulacja kosztów:

KosztWartość
Budowa drogi rowerowej na odcinku ulicy Piłsudskiego od Świętojańskiej do Bema (80 m * 1500 zł)120000 zł
Dokumentacja projektowa budowy nowego odcinka DDR (20% * koszty budowy)24000 zł

Szacunkowa łączna wartość projektu

144000 zł

Mapa Lokalizacji