Nocne młodzieżowe manewry ratownicze – ćwiczenia z pierwszej pomocy dla młodzieży podczas symulacji wypadków z udziałem profesjonalnych służb ratowniczych – BO Gdynia

Nocne młodzieżowe manewry ratownicze – ćwiczenia z pierwszej pomocy dla młodzieży podczas symulacji wypadków z udziałem profesjonalnych służb ratowniczych

Strona Główna Strzałka w breadcrumbie Złożone projekty Strzałka w breadcrumbie Nocne młodzieżowe manewry ratownicze – ćwiczenia z pierwszej pomocy dla młodzieży podczas symulacji wypadków z udziałem profesjonalnych służb ratowniczych

Kropeczki jako tło strony

Lokalizacja projektu:

Projekt będzie odbywał się na terenie szkół znajdujących się w dzielnicy Chylonia: XIV LO w Gdyni, Szkoła Podstawowa nr 10 w Gdyni, Szkoła Podstawowa nr 40 w Gdyni.

Opis:

Cel:
Ideą manewrów jest zintegrowanie młodzieży ze środowiskiem ratowniczym, krzewienie empatii wobec drugiego człowieka, rozwijanie wiedzy, doświadczenia i współpracy w udzielaniu pierwszej pomocy.

Historia:
Nocne Młodzieżowe Manewry Ratownicze będą IV edycją imprezy, w której organizację zaangażowane były co roku osoby na co dzień walczące w różnych specjalizacjach o życie poszkodowanych – na wodzie, w powietrzu czy w ogniu, inni przy katastrofach naturalnych czy na wojnach. Każdego roku olbrzymie grono młodzieży i służb mundurowych przyjeżdża dzielić się doświadczeniem, integrować i ratować podczas zaprojektowanych przez organizatorów symulacji. Na poprzednich dwóch edycjach pojawiło się blisko 250 osób.

Przebieg manewrów:
Gdy zapada zmrok program imprezy zakłada, że wszystkie drużyny – przemieszczając się po terenie Chyloni – będą brały udział w inscenizowanych, widowiskowych wypadkach reprezentujących różne aspekty ratownictwa. Ratownikom podczas zmagań będą mogły towarzyszyć ekipy telewizyjne, jak i szersza publiczność zainteresowana wydarzeniem. Przekonujące charakteryzacje przygotowane przez specjalistów dadzą możliwość oswojenia się z własnymi obawami i poczucia się, jak przy prawdziwym zdarzeniu.
1. Przywitanie uczestników w 14LO, rozdanie pakietów startowych 30 minut
2. Przemieszczenie uczestników do jednej z trzech stref ratownictwa: wodnej, militarnej, klasycznej 30 minut
3. Realizacja symulacji dla wszystkich uczestników 6 godzin
4. Zebranie uczestników na terenie 14LO i podsumowanie wydarzenia 30 minut
Dla prezentowanego budżetu planowane jest, żeby w imprezie mogło wziąć udział minimum 14 drużyn, czyli około 150 osób, w tym wolontariuszy.