Naukowy Plac Zabaw na Wzgórzu – BO Gdynia

Naukowy Plac Zabaw na Wzgórzu

Strona Główna Strzałka w breadcrumbie Złożone projekty Strzałka w breadcrumbie Naukowy Plac Zabaw na Wzgórzu

Kropeczki jako tło strony

Autor projektu:

Imię i nazwisko: Magdalena Sołohub-Sienkiewcz

E-mail: magda.ss@op.pl

ID projektu:

2020/274

Status

Odrzucony

Lokalizacja projektu:

ul.Artura Grottgera 19 81-589 Gdynia

Opis:

„Przy Szkole Podstawowej nr 23 chcemy stworzyć naukowy plac zabaw dla wszystkich mieszkańców Gdyni. Naszym celem jest zaciekawienie najmłodszych fizyką i muzyką. Starsi uczniowie mogliby poprzez eksperymenty na świeżym powietrzu poznać to, o czym uczą się z podręczników.
Fizyka pozwala zrozumieć otaczający nas świat. Dzięki nauce fizyki poznajemy piękno i mądrość przyrody, której jesteśmy częścią. Postanowiliśmy ułatwić naszym dzieciom zdobycie wiedzy- połączyć naukę z zabawę, tworząc naukowy plac zabaw na świeżym powietrzu.
Zaciekawienie, zaangażowanie, eksperymentowanie – to wszystko sprawi, że nauka będzie przygodą, a odwiedzające nas rodziny z dziećmi również zaciekawią się zgłębianiem tajników nauki.
Nasz projekt ma również pomagać w kształtowaniu wrażliwości muzycznej, gdyż muzyka rozwija wiele umiejętności: logiczne myślenie, uważne słuchanie i integrację wszystkich zmysłów. Dowiedziono, że muzyka aktywizuje do pracy obie półkule mózgowe i umożliwia im stan równowagi.
Ćwiczy także małą motorykę dłoni oraz precyzję. Wpływa na rozwój emocjonalno-społeczny, a dzięki wielu instrumentom w naszym panelu muzycznym dzieci miały by okazję poćwiczyć współpracę w grupie i komunikację.
Urządzenia, które chcemy zainstalować na naszym terenie to : głuchy telefon, kołyska Newtona, naukowy Hex z iluzjami, pisanie lustrzane, wir wodny, wielokrążek, zegar słoneczny, eko-memory, panel muzyczny i bębny. Wszystkie te urządzenia posiadają podstawowe wymogi bezpieczeństwa zapewnione poprzez zgodność z normami PN-EN 1176-1:2009, a kolorowa estetyka urządzeń uatrakcyjni otoczenie.
Miejsce dedykowane będzie nie tylko uczniom, ale także wszystkim chętnym rodzinom z dziećmi, które będą chciały w nietypowy sposób spędzić czas na świeżym powietrzu.

Opis urządzeń:
a) naukowy Hex ( zestaw zawiera dwa koła optyczne, krzywe zwierciadła, „kogo widzisz?” i tablice z zagadkami optycznymi)
b) film animowany (jak tworzy się bajka? Po wprawieniu w ruch cylindra można zaobserwować zasadę tworzenia animacji poklatkowej)
c) głuchy telefon (możemy przekazać sobie sekretną wiadomość na odległość. To prototyp telefonu, w którym zaobserwujemy zjawisko rozchodzenia się dźwięku)
d) kołyska Newtona ( zaobserwować można zasadę zachowania energii i zachowania pędu)
e) wielokrążek (urządzenie pozwala podnieść duży ciężar, używając małej siły. To również przykład działania maszyn prostych)
f) eko- memory (to doskonałe narzędzie do ćwiczenia pamięci wzrokowej, a także poznania różnych ciekawostek z zakresu przyrody)
g) wir wodny ( w prosty sposób wyjaśnia i obrazuje siłę Coriolisa)
h) pisanie lustrzane ( Bądź jak Leonardo da Vinci i spróbuj swoich sił w pisaniu lustrzanym. Urządzenie jest dwustronne. To świetna zabawa dla każdej grupy wiekowej, również dla dorosłych!)
i) zegar słoneczny ( zegar, który odmierza czas na podstawie zmiany pozycji Słońca)
j) panel muzyczny ( to wieloelementowa orkiestra na świeżym powietrzu, umożliwia zabawę kilku osobom na raz)
k) bębny (urządzenie uczy rytmu, rozwija pracę ręka-ucho)

Szacunkowa łączna wartość projektu

142995 zł

Załączniki