Gry planszowe, audiobooki i książki dla mieszkańców w Bibliotece Cisowa. – BO Gdynia

Gry planszowe, audiobooki i książki dla mieszkańców w Bibliotece Cisowa.

Strona Główna Strzałka w breadcrumbie Złożone projekty Strzałka w breadcrumbie Gry planszowe, audiobooki i książki dla mieszkańców w Bibliotece Cisowa.

Kropeczki jako tło strony
Domyślne zdjęcie wpisu
Ikonka kategorii postu
ID projektu
2022/CIS/0001
Dzielnica
Cisowa
Autor projektu
Karolina Płotka
E-mail
karolhannaina@gmail.com
Status:
Wybrany do realizacji
Ikonka facebooka Udostępnij

# BO 2022

Lokalizacja projektu:

Filia Gdyńskiej Biblioteki

Opis:

W związku z prężnie rozwijającą się dzielnicą Gdyni, jaką jest Cisowa, warto zwrócić uwagę na potrzeby czytelnicze mieszkańców. W chwili obecnej Cisowa dysponuje biblioteką, która mieści się w małym lokalu przy ulicy Kcyńskiej. W 2022 roku filia przenosi się do nowego i nowoczesnego lokalu przy ulicy Chylońskiej. Sąsiadować będzie z przedszkolem, żłobkiem, szkołą podstawową, licznymi zabudowaniami mieszkalnym. Oprócz tego, przy bibliotece będzie funkcjonowała znana już mieszkańcom Gdyni Przystań oraz Laboratorium Innowacji Społecznych.
Jak wiemy, w Polsce systematycznie maleje liczba aktywnych czytelników. Aby temu zapobiec należy promować postawy proczytelnicze, oraz wzmocnić rolę biblioteki. Dlatego chcąc zachęcić mieszkańców do aktywnego korzystania z zasobów filii Cisowa, pozwólmy im zadecydować, co powinno trafić do księgozbioru. Zbieranie propozycji pozwoli pracownikom biblioteki zapoznać się z gustami i potrzebami czytelniczymi.
Poza tym, zakup gier planszowych z możliwością wypożyczenia, audiobooków, książek z szeroko pojętej literatury (między innymi literatura dziecięca, młodzieżowa, piękna, poradniki dla rodziców czy komiksy) pozwolą na unowocześnienie i zaktualizowanie zbiorów.
Celem projektu jest przede wszystkim poprawa jakości zbiorów oraz promowanie czytelnictwa, rozwijanie zainteresowań, wspólna zabawa, integracja oraz aktywizacja mieszkańców w różnych grupach wiekowych. Projekt również realizuje ideę społeczeństwa lokalnego i świadomego swoich potrzeb.
Projekt odbywałby się w kilku etapach:
Etap I – promocja projektu oraz zbieranie propozycji zakupowych od mieszkańców/czytelników (gry planszowe, audiobooki, książki),
Etap II – weryfikacja propozycji przez bibliotekarzy oraz ich zakup,
Etap III – opracowanie oraz przygotowanie do wypożyczania,
Uwaga: Kalkulacje przygotowano w oparciu o koszty planowane. W trakcie realizacji projektu zaplanowane kwoty mogą zostać przesunięte pomiędzy poszczególnymi pozycjami budżetu przedsięwzięcia, w taki sposób, aby nie uległa zmianie ogólna kwota projektu.

Kalkulacja kosztów:

KosztWartość
Gry planszowe5000 zł
Książki, audiobooki9800 zł
Promocja200 zł

Szacunkowa łączna wartość projektu

15000 zł

Załączniki