Edukacyjny plac zabaw przy Szkole Podstawowej nr 20 – instalacja urządzeń typu: koła optyczne, krzywe zwierciadła, peryskop, wir wodny – BO Gdynia

Edukacyjny plac zabaw przy Szkole Podstawowej nr 20 – instalacja urządzeń typu: koła optyczne, krzywe zwierciadła, peryskop, wir wodny

Strona Główna Strzałka w breadcrumbie Złożone projekty Strzałka w breadcrumbie Edukacyjny plac zabaw przy Szkole Podstawowej nr 20 – instalacja urządzeń typu: koła optyczne, krzywe zwierciadła, peryskop, wir wodny

Kropeczki jako tło strony

Autor projektu:

ID projektu:

2019/338

Status

Lokalizacja projektu:

Naukowa kraina doświadczeń na świeżym powietrzu miałaby powstać na terenach Szkoły Podstawowej nr 20 w Gdyni.

Opis:

Na terenie Szkoły Podstawowej nr 20 chcielibyśmy stworzyć ogólnodostępny, edukacyjny plac zabaw, składający się z 7 interaktywnych i certyfikowanych urządzeń. Dodatkowo powstanie nowe miejsce do zabaw. Misją projektu jest zmotywowanie wszystkich mieszkańców, a w szczególności rodziców z dziećmi, do spędzania czasu na świeżym powietrzu oraz pokazanie, że nauka wcale nie musi być trudna i nudna.

W skład placu zabaw wejdą takie elementy jak naukowy Hex (składający się z dwóch kół optycznych, dwóch krzywych zwierciadeł, tablicy ze złudzeniami i „kogo widzisz”), film animowany, głuchy telefon, peryskop, wielobloczek, eko-memory i wir wodny. Każde urządzenie jest wyposażone w tabliczkę informacyjną z opisem działania danego eksponatu. Dodatkowo postawimy duży sprawnościowy zestaw zabawowy ze zjeżdżalnią, ściankami wspinaczkowymi, przelotnią z lin, drabinką ukośną i panelami interaktywnymi oraz huśtawkę dla sześciu osób. Wszystko będzie na podłożu bezpiecznym, które również powstanie w ramach projektu.

Opis urządzeń:
a) naukowy Hex ( zestaw zawiera dwa koła optyczne, krzywe zwierciadła, „kogo widzisz?” i tablice z zagadkami optycznymi)
b) film animowany (jak tworzy się bajka? Po wprawieniu w ruch cylindra można zaobserwować zasadę tworzenia animacji poklatkowej)
c) głuchy telefon (możemy przekazać sobie sekretną wiadomość na odległość. To prototyp telefonu, w którym zaobserwujemy zjawisko rozchodzenia się dźwięku)
d) peryskop ( Powstaje obraz pozorny, który jest tej samej wielkości, co przedmiot obserwowany)
e) wielokrążek (urządzenie pozwala podnieść duży ciężar, używając małej siły. To również przykład działania maszyn prostych)
f) eko-memory (to doskonałe narzędzie do ćwiczenia pamięci wzrokowej, a także poznania różnych ciekawostek z zakresu przyrody)
g) wir wodny ( w prosty sposób wyjaśnia i obrazuje siłę Coriolisa)

Szacunkowa łączna wartość projektu

301741 zł

Załączniki