Budowa rekreacyjnych ścieżek rowerowych w lesie w dzielnicy Witomino Radiostacja – BO Gdynia

Budowa rekreacyjnych ścieżek rowerowych w lesie w dzielnicy Witomino Radiostacja

Strona Główna Strzałka w breadcrumbie Złożone projekty Strzałka w breadcrumbie Budowa rekreacyjnych ścieżek rowerowych w lesie w dzielnicy Witomino Radiostacja

Kropeczki jako tło strony

Lokalizacja projektu:

Tereny należące do gminy, na których projekt ma być zrealizowany znajdują się w przestrzeni: od boiska w lesie do ul. Kieleckiej, od CH Riviera do osiedla przy ul.Kieleckiej 109. Teren charakteryzuje się dużą różnorodnością w ukształtowaniu terenu m.in. przewyższeniami, które można wykorzystać do wytyczenia tras rowerowych.

Opis:

Utworzenie pierwszego w Polsce i Europie terenu do jazdy rowerowej w centrum dużej aglomeracji miejskiej. W skład działania wchodzi: wytyczenie ścieżek rowerowych poza aktualnymi duktami i ścieżkami leśnymi, budowa ścieżek ekologicznych wzmacniających bezpieczeństwo użytkowników terenów leśnych i estetyzację lasów miejskich, kształtowanie postaw społecznych i proekologicznych oraz wspieranie aktywności sportowych mieszkańców dzielnicy Witomino oraz innych dzielnic Gdyni.

 

Rekreacyjne kolarstwo górskie stało się jednym z najważniejszych segmentów turystyki. Forma rodzinnego wypoczynku razem “z rowerem” stanowi bardzo silny trend z ogromnym potencjałem, stając się jednym z głównych sposobów rekreacji krótko i długoterminowej.

 

Ekologiczne, rekreacyjne, trasy rowerowe to recepta na wykorzystanie potencjału drzemiącego w terenech miejskich I kolarstwie, a tym samym na zwiększenie atrakcyjności gminy, z równoczesnym wzrostem dochodów.

 

Projekt realizuje wiele potrzeb społecznych m.in.:

– rozwój infrastruktury rowerowej miasta Gdynia, szczególnie w dzielnicy łączącej centrum miasta z pozostałymi dzielnicami Gdyni,

– wspieranie aktywności sportowych mieszkańców i propagowanie zdrowego stylu życia,

– poprawa estetyzacji i postaw proekologicznych wśród użytkowników terenów leśnych,

– wzmocnienie świadomości bezpieczeństwa pomiędzy uczestnikami ruchu drogowego,

– wspieranie lokalnego handlu oraz usług poprzez zwiększoną liczbę osób korzystających z ich usług.

 

Korzyści z budowy:

– Uniwersalność: produkt skierowany do każdej grupy społecznej, niezależnie od wieku.

– Bezpieczeństwo: jednokierunkowe trasy rowerowe podzielone ze względu na stopień trudności, oddzielenie ruchu pieszego od rowerzystów.

– Opłacalność: większe dochody w sezonie letnim: z handlu i gastronomii, wypożyczalni, serwisów i sklepów ze sprzętęm sportowym, noclegów.

 

Budowa ścieżek rowerowych polega na:

– wyjątkowej atrakcji turystycznej w postaci rekreacyjnych, ekologicznych, tras rowerowych, wpisujących się w otoczenie – zgodnie z ekosystemem.

– wytyczeniu i budowę tras rekreacyjnych o długości łącznej 1600m, przeznaczonych dla wszystkich rowerzystów,

– regulacji ruchu pomiędzy użytkownikami terenów i poprawy ich bezpieczeństwa oraz komfortu (spacery rodzinne, spacery z psami, nordic walking, biegacze, rowerzyści). 

Kalkulacja kosztów:

  1. Przygotowanie koncepcji - wytyczenie tras na podstawie śladu GPS z wizją lokalną, z oznaczeniem tras, opis techniczny projektu - 12320,00 pln
  2. Budowa tras o łącznej długości 1600 m (86,1 zł brutto/m) - 137760,00 pln
  3. Materiały budowlane + transport – m.in. wysiewka żwirowa, piasek 30t - 6150,00 pln
  4. Koszty logistyki wykonawcy (transport, maszyny, noclegi, diety) - 13319,00 pln