Warsztaty dla rodziców dzieci i młodzieży uwrażliwiające na niepełnosprawność
Strona Główna Realizowane projekty Warsztaty dla rodziców dzieci i młodzieży uwrażliwiające na niepełnosprawność
Zajęcia warsztatowe adresowane do rodziców dzieci i młodzieży w pełni sprawnej mające na celu pokazanie jak rozmawiać z dzieckiem o różnych rodzajach niepełnosprawności, ale także o tolerancji wobec osób z niepełnosprawnościami. Podczas teoretyczno-praktycznych zajęć zostanie przedstawione m.in. prawidłowe i nieprawidłowe zachowania osób w pełni sprawnych wobec osób z niepełnosprawnościami i odwrotnie
Lokalizacja projektu:
REALIZACJA: Data aktualizacji: 2023-12-21 13:44:14
Zrealizowane działania:
- 2022 r. – uruchomienie procedur wyłonienia Wykonawcy zadania oraz wybór Wykonawcy;
- czerwiec 2023 r. – z powodu braku możliwości wykonania zadania przez wyłonionego Wykonawcę, Wydział poszukiwał zamiennego rozwiązania skutkującego realizacją projektu.
- II połowa 2023 r. – ponowne ogłoszenie i poszukiwanie Wykonawców. Nikt nie złożył swej oferty.
Planowane działania:
- II – III kwartał 2024 r. – wyłonienie Wykonawcy i realizacja warsztatów.
—————————–
Jednostka realizująca:
Wydział Dostępności
al. Marszałka Piłsudskiego 52/54, Gdynia
tel. (58) 668 87 93
e-mail: niepelnosprawni@gdynia.pl
Warsztaty dla rodziców dzieci i młodzieży uwrażliwiające na niepełnosprawność
Imię i nazwisko: Magdalena Kulczewska
e-mail: magdalenakulczewska@wp.pl
tel.: 793 983 833
Typ:
Mały
Status:
Wybrany do realizacji
Poprzez teoretyczno-praktyczne zajęcia z udziałem rodziców dzieci i młodzieży w pełni sprawnej zostanie pokazane w jaki sposób rozmawiać z dziećmi i młodzieżą o niepełnosprawności, tolerancji wobec osób z niepełnosprawnościami fizycznymi czy intelektualnymi i jak uczyć zarówno dzieci, jak i młodzież wrażliwości na potrzeby osób z niepełnosprawnościami. Podczas poszczególnych spotkań prowadzone będą ćwiczenia praktyczne oraz pogadanki dla uczestników warsztatów prezentujące zarówno zachowania osób w pełni sprawnych wobec osób z niepełnosprawnościami i zachowania osób z niepełnosprawnościami wobec osób w pełni sprawnych (te właściwe i niewłaściwe). Będą to warsztaty prowadzone 4 razy w miesiącu (1 raz w miesiącu przez 120 minut dla jednej grupy 15-20 osobowej – w zależności od ilości chętnych). Każda grupa spotykać się będzie w cyklu 10 spotkań (1 spotkanie w miesiącu) w wynajętej do tego celu sali. Projekt uwzględnia działania promocyjne warsztatów w postaci plakatów oraz płatnej promocji w Internecie Tematyka spotkań: 1. Niepełnosprawność widoczna i niepełnosprawność ukryta 2. Jak rozmawiać z dzieckiem o niepełnosprawności? 3. Jak rozmawiać z nastolatkiem o niepełnosprawności? 4. Jak rozmawiać z osobą dorosłą o niepełnosprawności? 5. Savoir vivre wobec osób z niepełnosprawnościami w teorii i praktyce 6. Co osoby w pełni sprawne myślą o osobach z niepełnosprawnościami? 7. Co osoby z niepełnosprawnościami myślą o osobach w pełni sprawnych? 8. Kryzysy życiowe i ich pokonywanie 9. Stereotypy o osobach z niepełnosprawnościami 10. Spotkanie ze znaną osobą z niepełnosprawnością Scenariusz spotkania: 12:05-12:25 – poznanie problemów uczestników projektu i część teoretyczna tematu spotkania 12:25-13:00 – ćwiczenia praktyczne do omówionej części teorii 13:00-13:10 – przerwa kawowa 13:10-13:30 – druga część teoretyczna spotkania 13:30-13:55 – ćwiczenia praktyczne do omówionej części teorii 13:55-14:00 – przedstawienie zadania domowego dla rodziców i pożegnanie
Projektowanie uniwersalne
Tak
Cel projektu i uzasadnienie potrzeby jego realizacji
Głównym celem projektu jest uwrażliwienie i zwiększenie świadomości rodziców dzieci i młodzieży w pełni sprawnej na potrzeby osób z niepełnosprawnościami. Oprócz tego zostanie pokazane rodzicom w jaki sposób należy rozmawiać z dziećmi o tym czym jest niepełnosprawność, jakie mogą być jej rodzaje.
Kalkulacja kosztów: