
Ogród sensoryczno-rekreacyjny dla mieszkańców dzielnicy Pogórze przy ul. Porębskiego 21
Strona Główna
Realizowane projekty
Ogród sensoryczno-rekreacyjny dla mieszkańców dzielnicy Pogórze przy ul. Porębskiego 21

„Ogród sensoryczno-rekreacyjny czyli ogród zabaw i odpoczynku” jest pomysłem na stworzenie przestrzeni zielonej o dużej wartości estetycznej, społecznej, rekreacyjnej polegającej na wzbogaceniu i upiększeniu terenu ogólnodostępnego dla mieszkańców tych najmłodszych do najstarszych w dzielnicy Pogórze. Nowatorski pomysł to ogródek sensoryczny / ścieżki sensoryczne / zielnik ogrodowy i miejsce relaksu. Projekt dostarczy wielu wrażeń zmysłowych i stworzy miejsce odpoczynku dla wszystkich mieszkańców dzielnicy Pogórze. Zieleń w przestrzeni dzielnicy pełni szczególną funkcję – kształtuje stosunek do przyrody, poczucie piękna i postawy ekologiczne mieszkańców.
Lokalizacja projektu:
ul. Porębskiego 21
REALIZACJA: Data aktualizacji: 2023-01-05 11:04:47
Zrealizowane działania:
- marzec – czerwiec 2021 r. – praca nad dokumentacją projektową,
- lipiec 2021 r. – kwiecień 2022 r. – uzgodnienia projektu.
Planowane działania:
- IV kwartał 2023 r. – zakończenie robót i realizacji projektu.
Ogród sensoryczno-rekreacyjny dla mieszkańców dzielnicy Pogórze przy ul. Porębskiego 21
Imię i nazwisko: Anna Gawrońska Milczarek
Typ:
Duży
Status:
Wybrany do realizacji
ul. Porębskiego 21
Projekt koncepcyjny zagospodarowania terenu, który ma stać się ogródkiem sensorycznym/zielnikiem, zaprojektowanym tak, aby w sposób zintensyfikowany i celowy oddziaływał na wiele zmysłów. Poza funkcją spacerowo-rekreacyjną spełni także funkcje edukacyjną, poprzez stworzenie ścieżki sensorycznej i zaplanowanej zieleni.
Na ścieżkę sensoryczną wybrane zostaną zróżnicowane materiały o różnej strukturze (np. kora, piasek, drewno, kamienie lub beton itp. ) oraz bogata roślinność. Roślinność nasadzona w założeniu będzie sprzyjała ptakom, motylom. Dopełnieniem całości będzie mała architektura ogrodowa, umożliwiająca odpoczynek (np. ławeczka, stół do piłkarzyków lub
stół do szachów itp.).
Ogrody sensoryczne są miejscem dla ludzi w różnym wieku. Dzieci, młodzież, dorośli jak i seniorzy mogą w danej przestrzeni publicznej znaleźć odpowiednie miejsce na odpoczynek, rekreację, zabawę oraz naukę. Ta zaplanowana przestrzeń świetnie wspomaga prawidłowy rozwój dzieci. Dodatkowym walorem przestrzeni będzie miejsce dla uczniów z Zespołu Szkolno-Przedszkolnego nr 5 z możliwością interakcji z przyrodą w przyjaznym miejscu.
Zieleń przy szkołach pełni szczególną funkcję – kształtuje stosunek do przyrody, poczucie piękna i postawy ekologiczne młodych ludzi. Prawidłowo zaplanowana może zaspokajać deficyt natury, tworzyć możliwości dla samorozwoju, sprzyjać aktywności ruchowej i społecznej, rozwijać przydatne umiejętności praktyczne.