
Instalacja oświetlenia przy 3 przejściach dla pieszych: przy Wiczlińskiej (skrzyżowanie z Miętową) oraz Rdestowej – przy skrzyżowania z Lukrecjową i przy skrzyżowaniu z Sojową
Strona Główna
Realizowane projekty
Instalacja oświetlenia przy 3 przejściach dla pieszych: przy Wiczlińskiej (skrzyżowanie z Miętową) oraz Rdestowej – przy skrzyżowania z Lukrecjową i przy skrzyżowaniu z Sojową

Poprawa bezpieczeństwa pieszych.
Lokalizacja projektu:
Wybrane przejścia dla pieszych na terenie dzielnicy. 1. Przejście na ul. Wiczlińskiej – przed skrzyżowaniem z ul. Miętową. 2. Rdestowa przy skrzyżowaniu z ul. Lukrecjową. 3. Rdestowa przy skrzyżowaniu z ul. Sojową na wysokości Przychodni Zdrowia.
REALIZACJA: Data aktualizacji: 2020-01-22 12:09:55
Zrealizowane zadania:
- grudzień 2018 r. – wszczęcie postępowania mającego na celu wyłonienie wykonawcy dokumentacji dokumentacji projektowej,
- styczeń 2019 r. – podpisanie umowy z projektantem,
- maj 2019 r. – odbiór dokumentacji projektowej,
- sierpień – wrzesień 2019 r. – wyłonienie wykonawcy, rozpoczęcie prac
-
listopad-grudzień 2019 r. – zakończenie realizacji projektu, odbiór techniczny inwestycji
————————
Jednostka realizująca:
Zarząd Dróg i Zieleni w Gdyni
ul. 10 Lutego 24, 81-364 Gdynia
tel: 58 761 20 00
e-mail: sekretariat@zdiz.gdynia.pl
Instalacja oświetlenia przy 3 przejściach dla pieszych: przy Wiczlińskiej (skrzyżowanie z Miętową) oraz Rdestowej – przy skrzyżowania z Lukrecjową i przy skrzyżowaniu z Sojową
Imię i nazwisko: Włodzimierz Karasek
e-mail: wdkarasek@gmail.com
tel.: 790880233
Status:
Wybrany do realizacji
Wybrane przejścia dla pieszych na terenie dzielnicy. 1. Przejście na ul. Wiczlińskiej – przed skrzyżowaniem z ul. Miętową. 2. Rdestowa przy skrzyżowaniu z ul. Lukrecjową. 3. Rdestowa przy skrzyżowaniu z ul. Sojową na wysokości Przychodni Zdrowia.
Nieoświetlone przejścia dla pieszych i związana z tym pogorszona widoczność to zmora kierowców i ludzi próbujących przez nie przejść.Technologia może sprawić, że bezpieczeństwo uczestników ruchu znacznie się poprawi a miasto zaoszczędzi.System, na jednym przejściu dla pieszych składa się z zespołu dwóch lamp wyposażonych w urządzenia analizujące obraz wideo, które są zamontowane na przeciwległych krańcach przejścia. Obraz z przejścia trafia do systemu, w którym jest analizowany przez algorytmy. Dzięki którym system rozpoznaje, czy na przejściu jest człowiek. Jeżeli pieszy zbliży się do pasów, „oprawy kierunkowe LED emitują zogniskowany strumień światła, aby pomalowane na biało pasy były kontrastowo widoczne dla kierowców na tle ciemnej jezdni”. Zwiększony jest również strumień światła padający na pieszego.Natężenie światła zmienia się w zależności od tego czy w okolicy przejścia są przechodnie.