BO 2021 - poradnik dla mieszkańców i mieszkanek


→  ZAKRES PROJEKTÓW
→  WSPARCIE
→  PROMOCJA
→  GŁOSOWANIE
→  REALIZACJA

PROMOCJA

 

Jak wygląda promocja BO?

Budżetowi Obywatelskiemu co roku towarzyszy ogólnomiejska kampania prowadzona przez Miasto Gdynia.

Wszystkie projekty poddane pod głosowanie są opisane na stronie www.bo.gdynia.pl. Każdy projekt ma oddzielną stronę, na której zapoznać się możesz z pełnym opisem pomysłu, przygotowanym przez jego autora. W zakładkach widoczne są też uwagi urzędników, którzy weryfikowali projekt i sprawdzali, czy pomysł autora/autorki jest możliwy do realizacji.

Wszystkie jednostki miejskie promują ideę i udział w BO na terenie swoich obiektów, na stronach internetowych i na profilach w mediach społecznościowych.

PAMIĘTAJ!
Jednostki miejskie i rady dzielnic nie mogą wykorzystywać miejskich zasobów (czyli np. swoich oficjalnych stron internetowych) do promocji konkretnych projektów. Dodatkowo, jednostki miejskie nie mogą umożliwiać ani wspierać promocji wniosków przez poszczególnych autorów. Choć na terenach jednostek można organizować głosowanie, to zakazane jest prowadzenie akcji poparcia dla konkretnego projektu. W przypadku złamania zasad, Prezydent będzie mógł podjąć decyzję o dyskwalifikacji projektu.


Jak zachęcić do głosowania na projekt?

Jeśli Twój projekt znalazł się na liście projektów dopuszczonych do głosowania, możesz zacząć promować go wśród mieszkańców. Im więcej osób dowie się o Twoim pomyśle, tym większa szansa, że zyska on poparcie w trakcie głosowania. Sukces Twojego projektu zależy przede wszystkim od Ciebie!

Możesz zachęcić mieszkańców Gdyni do głosowania na Twój pomysł na różne sposoby:

  • Rozmawiaj o nim z przyjaciółmi, najbliższymi, sąsiadami czy innymi mieszkańcami i mieszkankami dzielnicy. Opowiedz im o swoim pomyśle oraz o tym, co dobrego dla dzielnicy przyniesie jego realizacja. Zachęcaj ich, by opowiadali innym o Twoim projekcie.
  • Wykorzystaj lokalny potencjał. Znasz miejsca, z których korzysta dużo osób? Lokalne sklepy, piekarnie, kioski z gazetami? Zapytaj, czy nie możesz zostawić w nich informacji – to bardzo często centra życia społeczności, dzięki nim informacja trafi do szerszego grona potencjalnych wyborców.
  • Promuj swój pomysł w mediach społecznościowych. Informacje w Internecie – np. na Facebooku czy Instagramie – rozprzestrzeniają się najszybciej. Dla inspiracji możesz zobaczyć, jak swoje projekty promowali autorzy i autorki projektów, które zwyciężyły w ubiegłorocznym BO.
  • Przygotuj plakat promujący projekt. Nie muszą być to profesjonalne projekty graficzne – ważne, by zawierały podstawowe dane o projekcie, m.in. jego nazwę i krótki opis. Jeśli nie masz pomysłu na własną grafikę, zgłoś się do Laboratorium Innowacji Społecznych. Otrzymasz gotowy wzór plakatu, na którym wystarczy wpisać informacje o Twoim projekcie.

PAMIĘTAJ!
Plakaty można wieszać wyłącznie w miejscach do tego przeznaczonych oraz po otrzymaniu na to zgody. Podpowiadamy od razu, że np. latarnie uliczne czy wiaty autobusowe nie są dobrym miejscem do promocji projektu. Porozmawiaj za to z właścicielami lokalnego sklepu czy punktu usługowego i zachęć ich, by powiesili Twój plakat w swojej witrynie.