Szczegóły projektu

Dzielnica: Karwiny
Status: Projekt zakwalifikowany do głosowania
ID 2017 / 123

Powiększamy parking przy ul. Kruczkowskiego

Autor projektu:
e-mail: kosylwia@gmail.com

Szacunkowa wartość projektu:
141 988 zł

Lokalizacja projektu:
Parking przy ul. Kruczkowskiego (między blokami Kruczkowskiego 1 i 5 oraz Iwaszkiewicza 6) działka o numerze 379 własność: SM „Karwiny”

Opis:

Istniejący parking jest niewystarczający by pomieścić samochody mieszkańców ulicy Kruczkowskiego. Powoduje to parkowanie wzdłuż całej ul. Kruczkowskiego, również w miejscach niedozwolonych oraz powodowanie zagrożenia dla pieszych (przez parkowanie tuż przed lub na przejściu dla pieszych).

Powiększenie parkingu nie wyeliminuje tego problemu jednak może przyczynić się do zmniejszenia w/w problemów oraz może być pierwszym krokiem do tego by zaprowadzić większy porządek przy ul. Kruczkowskiego, która w sytuacjach kryzysowych (utrudnienia na ul. Wielkopolskiej) jest jedyną drogą, która umożliwia przejechanie przez Karwiny.

Powiększenie parkingu zakłada pozostawienie rosnących w tym miejscu 2 większych drzew, oraz latarni. Usunięte zostałyby 2 mniejsze drzewa, a w zamian za to od strony bloku Kruczkowskiego 1 posadzony zostałby żywopłot.

Zlikwidowany zostanie skośny chodnik – który służy praktycznie wyłącznie spacerowiczom, a który z powodzeniem zastępują istniejące już chodniki, które pozwolą obejść parking, bez niebezpieczeństwa wychodzenia na drogę.

Likwidowany trawnik w ostatnich latach służył głównie dzikom do rozkopywania i przysparzał wydatków – przy próbach jego rewitalizacji.

Ponieważ w miejscu gdzie miałby powstać istnieją już 2 latarnie, to projekt nie zakłada postawienia kolejnych, co obniży koszty budowy samego parkingu.

Kalkulacja kosztów:

16 miejsc parkingowych w cenie średniej 8000 zł = 128 000 zł

Sadzenie krzewów żywopłotowych w rowach o szer. ponad 45 cm z zaprawianiem dołów - 32 x 15 zł = 480 zł

Wycinka drzew do wysokości 5 m (100-500 - średnio 300)- 2 x 300 zł = 600

Projekt - 10% kwoty wykonania = 12 908 zł

Załączniki:

Dodaj komentarz
 
(*) - Pole wymagane

Lista komentarzy

ID. 199 |nick: | Data: 2017-04-29 18:27:53 | IP: 185.38.220. ...

Hmmm

To jakies przegiecie. Wiadomo, ze chodnik sluzy spacerowiczom, a komu mialby sluzyc?? Zdecydowanie lepszy trawnik niz kolejne miejsca parkingowe. Zgroza

ID. 207 |nick: autorka | Data: 2017-04-29 23:07:11 | IP: 89.206.9. ...

rozwinięcie

@up
Jeśli chodzi o chodnik, argument "tylko spacerowiczom" - zgodnie z dalszą częścią zdania - odnosi się do tego, że z powodzeniem zastępuje go istniejący chodnik - ciąg komunikacyjny zostanie zachowany. Będzie on omijał nową część parkingu, a przejście kilku metrów więcej nie powinno sprawiać nikomu trudności. A zgrozą jest to, co się dzieje obecnie wzdłuż ulicy Kruczkowskiego. Czy może ktoś ma lepszy pomysł niż nowy parking na rozwiązanie tego problemu?

ID. 305 |nick: | Data: 2017-05-26 10:54:25 | IP: 194.150.247. ...

propozycje

@autorka
np. takie + dotacje do płatnego parkingu i zakaz parkowania. + wielopoziomowy parking na obrzeżu dzielnicy - dla mnie to jest kuriozalne, że ludzie się gniotą w mrówkowcach, a samochody "rozpychają" na terenach rekreacyjnych - powinno być odwrotnie.

ID. 428 |nick: | Data: 2017-09-15 11:08:22 | IP: 77.67.107. ...

[?]

@up
Tzn. samochody powinny się gnieść w mrówkowcach, czy ludzie gnieść w terenach rekreacyjnych?

ID. 920 |nick: | Data: 2017-09-25 14:28:48 | IP: 194.150.247. ...

abc

@up
ależ to proste - samochody mogą spokojnie garażować w wielopiętrowych parkingach aka mrówkowcach, a ludzie dzięki temu będą mieli miejsce na rekreację i widok pozbawiony betonowych, asfaltowych czy też blaszanych elementów. w tego typu dzielnicach nie ma innej opcji, bo pod budynkiem już nic się nie wybuduje. gdyby od początku tak projektowano, to zaoszczędzono by dużo miejsca na mała architekturę czy nawet domki. no ale przecież łatwiej (bo można) zabetonować każdy skrawek ziemi pomiędzy budynkami oczywiście...

ID. 324 |nick: KL | Data: 2017-06-11 14:39:56 | IP: 46.186.75. ...

dwa zastrzeżenia

1) Parking spowoduje likwidację chodnika, który teraz idzie centralnie na skos. I nie, ludzie nie pójdą "po przeciwprostokątnych" - będą szli przez parking. Do bardzo niedobre rozwiązanie. Wygoda kierowców kosztem pieszych. 2) Moim zdaniem nie zmieści się 5 miejsc parkingowych na tym dolnym prostokącie. Sama autorka zauważyła, że projekt nie rozwiąże problemu. Spowoduje natomiast nowe: więcej samochodów, więcej spalin, kolejna nieprzepuszczalna powierzchnia. No i skomplikuje życie pieszym. A co w zamian? Za 90 tys. 15 aut ze 100 zyskają miejsce do parkowania. Choć i tak wydaje mi się, że 80 tys. za taką powierzchnię do odwodnienia i wybrukowania, to bardzo mało.

ID. 430 |nick: | Data: 2017-09-15 11:57:21 | IP: 77.67.107. ...

Łatwo powiedzieć

@KL
Więcej spalin? To dociągnijcie trolejbus na Kruczkowskiego... Ogarniczenie miejsc parkingowych nie zmieni raczej mentalności ludzi. Zresztą nie każdy ma po 2 samochody, a osiedla za czasów PRL nie były projektowane pod kątem obecnej ich ilości. Jedyny sposób na jakieś ograniczenia to conajwyżej płatne miejsca parkingowe?

ID. 427 |nick: DeeDee | Data: 2017-09-15 10:29:06 | IP: 94.254.236. ...

Zalejmy wszystko betonem...:(

Wnioskodawcom walczącym o miejsca parkingowe między blokami polecam zgłębienie tematu "woonerf". Dzięki temu może ci zmotoryzowani i piesi dostaną coś dla siebie i nauczą się funkcjonować na swoich "podwórkach" bez podziału ruchu pieszego i kołowego. Polecam do rozważenia w przyszłorocznym BO.

ID. 435 |nick: | Data: 2017-09-15 14:41:39 | IP: 62.89.79. ...

Potrzeby mieszkańców

Proponuję zapytać mieszkańców okolicznych bloków co sądzą na temat ich potrzeb dla tego terenu. Na pewno kilku przeciwników takiego zagospodarowania terenu się znajdzie jednak dla zdecydowanej większości (posiadaczy samochodów) brak miejsc parkingowych jest największą bolączką dnia codziennego. Idealnie byłoby móc ten parking zrobić pod ziemią, albo na skarpie po drugiej stronie ulicy (najlepiej z bezkolizyjnym dla pieszych przejazdem), jednak koszty takiego przedsięwzięcia są tak ogromne, że nikt się go nie podejmie. Jedynym zyskiem dla mieszkańców z innych części osiedla będzie możliwy łatwiejszy przejazd ul. Kruczkowskiego, na której mijamy się dzisiaj składając lusterka oraz bezpieczeństwo dzieci wychodzących spomiędzy samochodów (zaparkowanych nieprawidłowo na zakręcie lub tuż przed pasami) na ulicę wprost pod jadący samochód. Jeśli ktoś ma wątpliwości to proponuję spacer ul. Kruczkowskiego około godziny 21.

ID. 922 |nick: | Data: 2017-09-25 14:45:46 | IP: 194.150.247. ...

moim zdaniem

@up
takie rozwiązanie nie zmniejszy liczby parkujących samochodów. Właśnie zakończyła się modernizacja parkingu przy wspomnianym bloku i niczego istotnego to w ruchu czy obsadzeniu parkingów nie wniosło pomimo dodaniu kilku nowych miejsc parkingowych - podobnie jak ma to miejsce w tym projekcie. Jedynie parking wielopoziomowy na skraju dzielnicy rozwiązałby skutecznie problem. Mógłby np. powstać od strony lasu lub na miejscu istniejącego parkingu płatnego albo od strony ul. Chwaszczyńskiej - względy bezpieczeństwa, łatwość dojazdu itp. Każda część Karwin powinna posiadać jeden taki parking. Innym takim miejscem jest np. przestrzeń na której obecnie jedynie pusty niedziałający parking przy ul.Nowowiczlińskiej w pobliżu dwóch stacji paliw. Finansowanie po części można by sprzedawać miejsca parkingowe plus jakaś dotacja z Gminy plu s opłaty za użytkowanie. W Gdańsku powstał w sumie 7 poziomowy parking dla przykładu. A ul. Kruczkowskiego może powinna być jednokierunkowa jednak?

ID. 924 |nick: | Data: 2017-09-25 15:20:40 | IP: 31.178.48. ...

Jaka modernizacja?

@up
Ostatnie nowe miejsca powstały w tym miejscu lata temu. Modernizację robiono że 2 lata temu i chodziło o poszerzenie zakrętu by śmieciarka miała ułatwiony wjazd. To że samochody stają na tym zakręcie nie jest ani zgodne z przepisami, ani bezpieczne.

ID. 967 |nick: | Data: 2017-09-26 09:48:35 | IP: 194.150.247. ...

modernizacja

@up
przy wjeździe na dotychczasowy parking przy bloku po prawej - Kruczkowskiego 5 - chyba jakieś nowe miejsca się pojawiły + poszerzono wjazd, na którym oczywiście stoi zawsze jakiś samochód. Tak jak w innych komentarzach tutaj uważam, że mentalności kierowców to nie zmieni - nie szukają nawet wolnych miejsc w pobliżu tylko wjeżdżają od razu na "swoje" miejsca... (które muszą być jak najbliżej własnego bloku). woonerf wygląda ciekawie, choć nie zwiększy znacząco ilości miejsc postojowych - na pewno byłoby ładniej i przyjemniej na dzielni.

ID. 968 |nick: | Data: 2017-09-26 09:59:41 | IP: 62.89.79. ...

Poszerzono wjazd - tak

@up
"chyba jakieś nowe miejsca się pojawiły" => mieszkam przy tej ulicy i nie, nie pojawiły się nowe miejsca przy okazji poszerzania wjazdu. Mentalności nie zmienimy, ale to nie znaczy, że mamy siedzieć i nic nie robić.. Sama mieszkając przy ul. Kruczkowskiego często parkuję na ul. Iwaszkiewicza, Gałczyńskiego lub na nowych miejscach między przychodnią a szkołą - bo bliżej bez łamania przepisów zaparkować się nie da.

ID. 971 |nick: | Data: 2017-09-26 11:03:39 | IP: 194.150.247. ...

pardon

@up
A to przepraszam - widziałem robotników, a tu myślenie życzeniowe się włączyło... Niemniej uważam, że jedynie parking wielopoziomowy byłby rozwiązaniem problemu, A woonerf przy samych blokach poprawiłby estetykę - choć zdaję sobie sprawę z kosztów i gro problemów do rozwiązania. Myślę, że warto rozmawiać z miastem na ten temat.

ID. 972 |nick: | Data: 2017-09-26 11:07:23 | IP: 62.89.79. ...

Parking wielopoziomowy

@up
Tu raczej problem jest taki że: -nie każdy chce parkować daleko - w przypadku osób starszych i z małymi dziećmi jest to zrozumiałe - koszt budowy takiego parkingu jest ogromny - brak terenów miejskich na Karwinach - większość to tereny należące do SM Karwiny, gdzie miasto nie inwestuje - wyjątkiem jest BO, a tu z kolei mamy ograniczone środki.

ID. 976 |nick: | Data: 2017-09-26 11:24:16 | IP: 194.150.247. ...

ale

@up
przecież odległość nie jest tutaj problemem - podjeżdża się pod klatkę zabiera, odnosi itp. co potrzeba i można zaparkować 100m dalej - w tej chwili to funkcjonuje na takich zasadach na parkingu przy ul. Gałczyńskiego. to kwestia tylko nawyku. oczywiście miejsca postojowe z kopertą powinny pozostać. a i zdrowotne skutki małego ruchu pieszego nie do pominięcia. SM pewnie nie będzie zainteresowana taką inwestycją choć nigdy nie wiadomo. koszt na pewno jest mniejszy niż budynku mieszkalnego, a takie przecież spółdzielnie budowały więc są w stanie generalnie. a może inwestor prywatny? jeśli byłby z tego jakiś zysk, to chętny się znajdzie. nawet dodanie tylko jednego poziomu nad (lub pod) wspomnianym parkingiem zwiększyłoby liczbę miejsc o co najmniej 200.

ID. 769 |nick: Malinowski | Data: 2017-09-22 09:29:13 | IP: 188.252.41. ...

popieram

popieram ten projekt aby udroznic ulice Kruczkowskiego dla aut z innych osiedli dowozacych dzieci do szkoly i przedszkola ponieważ rano i po 15 zyc się nie da przy tej ulicy tak duzy jest tutaj ruch pojazdow

ID. 921 |nick: | Data: 2017-09-25 14:34:42 | IP: 194.150.247. ...

to na nic

@Malinowski
to jest łatanie, a nie rozwiązanie problemu - po prostu jeszcze więcej samochodów będzie stało pod oknami, a dojście do dopiero co zainstalowanych przyrządów gimnastycznych utrudnione.

ID. 770 |nick: malin | Data: 2017-09-22 09:34:17 | IP: 188.252.41. ...

popieram

popieram ten projekt w przeciwnym przypadku należy na ulicy Kruczkowskiego zmienić ruch pojazdow z dwukierunkowego na jednokierunkowy by udroznic w szczycie te lokalna dzielnicowa ulice

ID. 1156 |nick: | Data: 2017-09-28 17:09:55 | IP: 31.0.209. ...

A parking modułowy

Nie mówię, że akurat w tym miejscu czy też akurat w tej postaci, ale na pewno warte przemyślenia: https://biznes.trojmiasto.pl/Pierwszy-polski-modulowy-system-parkingowy-powstal-w-Gdyni-n79485.html lub http://metrowarszawa.gazeta.pl/metrowarszawa/7,141637,22437988,w-warszawie-powstana-przenosne-parkingi-stolice-czeka-parkingowa.html#Czolka3Img

ID. 1217 |nick: | Data: 2017-09-29 22:31:41 | IP: 31.0.209. ...

i tutaj

@up
różne systemy: http://www.nowinakonopka.com/taxonomy/systemy-polautomatyczne oraz kalkulator powierzchni: http://www.nowinakonopka.com/kalkulator-parkingowy-line