Szczegóły projektu

Śródmieście
ID: 2016/367

Śródmieście wygodne dla pieszych - więcej zieleni, lepsze oświetlenie i mała architektura

Autor projektu:
e-mail: starowiejska@outlook.com

Status:
Wybrany do realizacji

Lokalizacja projektu:

Lokalizacja projektu: ul. Antoniego Abrahama od ul. 10 lutego do ul. S.Batorego

Opis:

Fragment ulicy Antoniego Abrahama między ul.10 lutego a ul. S.Batorego to miejsce specyficzne - zaciszne, a jednocześnie w samym centrum i dodatkowo pełne lokali gastronomicznych. Chcemy, by stało się pierwszą w mieście strefą współdzieloną czy też inaczej - woonerfem, miejscem przyjaznym przede wszystkim pieszym. W związku z uwagami ZDiZ dotyczącymi potrzeby uwzględnienia w kosztorysie remontu instalacji podziemnych, dokonaliśmy znaczących zmian w naszym pierwotnym projekcie. Podstawowe założenie jakiego będzie wymagał zlecający (Zarząd Dróg i Zieleni) od projektanta, to stworzenie na wspomnianym odcinku obszaru przyjaznego pieszym, z kosztem prac nieprzekraczających kwoty 453 890,00. Założenia do projektu: a)wprowadzenie na wspomnianym odcinku (fragment ulicy Antoniego Abrahama między ul. 10 lutego a ul. S.Batorego) strefy zamieszkania b) dążenie do maksymalnego dopuszczalnego prawem zwężenia jezdni do 4,5 m szerokości (Np. poprzez ustawienie na ulicy elementów małej architektury i zieleni. Opcjonalnie wydzielenie jezdni betonowymi słupkami) c)wprowadzenie elementów małej architektury, opcjonalnie, wyznaczenie miejsc parkingowych w liczbie nie większej niż 6, w sposób, który wymusi "meandrowanie" ruchu samochodowego d)zagospodarowanie odzyskanej w wyniku reorganizacji ruchu przestrzeni na zieleń i małą architekturę Wybór projektu, o który będzie oparta realizacja przedsięwzięcia, powinien być skonsultowany z następującymi interesariuszami: przedstawicielami wynajmujących lokale i mieszkańców oraz działającym na rzecz śródmieścia Stowarzyszeniem Starowiejska, z zastrzeżeniem, że w projekcie będą zachowane wyżej wspomniane punkty dot. zmiany organizacji ruchu. Projekt musi spełniać wymogi zawarte w standardach dostępności miasta Gdyni oraz spełniać zapisy Miejscowego Planu Zagospodarowania Przestrzennego (między innymi dedykowana mała architektura czy oświetlenie).

Kalkulacja kosztów:

Kalkulacja kosztów (orientacyjna). Dokładny podział kosztów powinien zostać określony w projekcie. 1. Prace budowlane polegające na dostosowaniu ulicy do ulicy przyjaznej pieszym. W szczególności naprawa chodników, zagospodarowanie obecnych miejsc postojowych na zieleń i małą architekturę. Koszt orientacyjny prac budowlanych: 125000 2. Mała architektura: w związku z zapisem planu zagospodarowania przestrzennego, dotyczącym małej architektury dedykowanej do tego miejsca, można podać jedynie jej szacunkowy koszt, biorąc pod uwagę ceny rynkowe i wielkość obszaru inwestycji - 120000 3. Oświetlenie. Likwidacja obecnych 2 słupów oświetleniowych, zastąpienie ich nowym oświetleniem, o słupie światła dostosowanym do wymiarów ulicy, dedykowanym temu fragmentowi ulicy (w zgodzie z zapisami MPZP). Proponujemy oświetlenie wiszące, ale ostateczna decyzja będzie w rękach projektantów. Z uwagi na skomplikowaną strukturę własności sieci oświetleniowej , koszt inwestycji może zostać określony po konsultacjach z właścicielem lamp. Zakładany koszt - 120000 4. Zieleń: Dostosowana do wymogów MPZP i wskazówek ogrodnika miejskiego. Wycena orientacyjna: 63890 Koszty oznakowania: 5000 zł Koszt projektu: 20000 zł Koszt razem - 453 890,00

Szacunkowa łączna wartość projektu: 453 890 zł
Załączniki:

       
Dodaj komentarz
 
(*) - Pole wymagane
SKONTAKTUJ SIĘ Z WNIOSKODAWCĄ
 
(*) - Pole wymagane

Lista komentarzy

ID. 177 |nick: Katarzyna Wieczorek | Data: 2016-05-03 08:38:06 | IP: 89.69.220. ...

Powodzenia!

powodzenia

ID. 186 |nick: fd | Data: 2016-05-04 01:42:38 | IP: 46.175.233. ...

nie

nie dla deptaka, deptak juz jest, na skwerze

ID. 197 |nick: sąsiad | Data: 2016-05-04 13:00:04 | IP: 195.245.217. ...

To po prostu piękne

@fd
Gdzie, pytam się, gdzie jest tu propozycja deptaku? "nie dla deptaka, nie dla deptaka" Raz się nauczył i powtarza. Poczytaj człowieku ten projekt, a później pisz te swoje mądrości

ID. 456 |nick: Gdynianka | Data: 2016-09-01 21:12:17 | IP: 89.69.204. ...

Super pomysł

@sąsiad
Zgadzam się w 100%

ID. 459 |nick: bs | Data: 2016-09-01 22:40:00 | IP: 217.172.230. ...

bardzo dobry pomysł

@sąsiad
@sąsiad popieram w 100%!

ID. 589 |nick: w | Data: 2016-09-12 14:19:15 | IP: 213.108.113. ...

Bezmyślnie powtarzany frazes.

@fd
Jaki deptak? Czy aż tak ciężko wysilić się i przeczytać te pare słów o projekcie? Zamiast krzyczeć jak kwoka w kółko to samo, polecam zapoznać się z tematem.

ID. 937 |nick: Rafał | Data: 2016-09-18 16:57:07 | IP: 89.69.206. ...

tak

@fd
tak dla realizacji tego pomysłu, miejsca parkingowe są już pod Placem Grunwaldzkim :)

ID. 218 |nick: Lidia Dobke | Data: 2016-05-07 19:03:28 | IP: 213.112.152. ...

poparcie

swietny przeobrazajacy ulice pomysl, oczekiwany z wieloletnim utesknieniem!

ID. 327 |nick: Tak dla Starowiejskiej! | Data: 2016-06-07 13:57:21 | IP: 46.186.87. ...

oby się udało...

... Śródmieście to nie parking pod Tesco, żeby kluczyć pomiędzy szrotem z Koleczkowa. Deptak jest na Skwerze Kościuszki? To raczej ścieżynka z piachu pośród dwóch jezdni do granic możliwości zapakowanych samochodami. Radzę pojechać gdziekolwiek, żeby zobaczyć jak wygląda deptak. Widać, że ci, co tak piszą po prostu deptaka nie widzieli.

ID. 372 |nick: Wojtek | Data: 2016-07-26 15:27:58 | IP: 37.47.194. ...

Obiema rękoma "ZA"

To jest wręcz konieczne dla poprawienia jakości życia i samopoczucia mieszkańców śródmieścia.

ID. 428 |nick: Anna | Data: 2016-08-18 19:16:37 | IP: 46.175.235. ...

BARDZO DOBRY POMYSŁ

Bardzo dobry pomysł. Jest to miejsce, które może sprawić, że miło się tam będzie spędzać czas :)

ID. 429 |nick: p | Data: 2016-08-18 23:53:06 | IP: 37.190.155. ...

Przydałoby się na ten projekt drugie tyle, żeby zrobić to bardzo dobrze

@Anna
Ale np. w Łodzi miasto się dorzuciło z pieniędzy spoza budżetu obywatelskiego.

ID. 438 |nick: Ewa Lewandowska | Data: 2016-08-28 15:54:43 | IP: 83.23.144. ...

Deptak byłby super

Abrahama świetnie nadaje się na deptak,jest kameralna,przytulna.Knajpki z ogródkami zamiast jezdni,byłoby przepięknie.Dzięki za wspaniałą inicjatywę,myślałam,że jesteśmy skazani na parkingi na chodnikach zamiast trawników z drzewami :)

ID. 464 |nick: Double Trouble | Data: 2016-09-03 11:35:28 | IP: 89.64.49. ...

TAK TAK TAK !!!

No to mamy na co głosować :) ŚWIETNY POMYSŁ! Oby był początkiem większych zmian w Śródmieściu :)

ID. 470 |nick: ak | Data: 2016-09-06 11:31:00 | IP: 46.186.94. ...

super!

świetny pomysł, oby się udał

ID. 476 |nick: | Data: 2016-09-07 00:16:55 | IP: 89.69.230. ...

Abrahama

najlepszy projekt roku

ID. 534 |nick: Gdynianka | Data: 2016-09-11 19:12:17 | IP: 81.190.64. ...

Jestem na tak

Popieramy całą rodziną, będziemy korzystać. Na bank się uda!

ID. 545 |nick: Paulina | Data: 2016-09-12 08:38:28 | IP: 89.68.18. ...

bardzo wartosciowy projekt

Trzymam kciuki, żeby się udalo

ID. 550 |nick: Grzaska | Data: 2016-09-12 09:35:27 | IP: 46.112.137. ...

1

1

ID. 558 |nick: | Data: 2016-09-12 10:18:29 | IP: 94.254.129. ...

kazdy pomysł wprowadzający normalność jest godny zainteresowania

ale ta kalkulacja? mała architektura... co to niby ma być, dlaczego 120 anie 20 albo 250? Nie wiem w tym roku nie mam na co głosowac z takich powodów, albo powielające sie projekty (np. plac zabaw po drugiej stronie ulicy!!!), albo jakies kompletne ogólniki jak tu jesli ten projekt wygra, to ILE będzie kosztował i JAK bedzie wyglądł? Gdybym wiedział, że można operowac TAKIMI OGÓLNIKAMI, to sam zaproponował bym z 10 projektów...

ID. 561 |nick: starowiejska.pl | Data: 2016-09-12 10:42:43 | IP: 89.69.229. ...

Pierwotnie projekt był bardzo detaliczny.

@up
Po sugestiach ZDiZ, przeszliśmy od szczegółu do ogółu, żeby to ZDiZ miał możliwość poruszania się elastycznie przy tak skomplikowanym projekcie. Pierwotnie były policzone wszystkie najważniejsze elementy (oczywiście bez kosztorysu projektowego, ale to działalność pro bono). Podsumowując - zapraszam do głosowania mimo zastrzeżeń. Będziemy pilnować realizacji w duchu, w jakim chcieliśmy, by ją przeprowadzono.

ID. 1233 |nick: | Data: 2016-09-25 18:35:23 | IP: 94.254.227. ...

to jest mowa TRAWA

@starowiejska.pl
z przykroscia stwierdzam, że Polacy albo Gdynianie nie dorośli do budżetu obywatelskiego, bo wygląda to na krecenie lodów a nie na dbanie o wspólne dobro (to nie komentarz do tego projektu tylko do wszystkich, które przeczytałem) jestem BARDZO rozczarowany brakiem kompetencji proponujących projekty

ID. 576 |nick: Właściciel mieszkania i lokalu na ulicy Abrahama | Data: 2016-09-12 12:30:24 | IP: 188.252.10. ...

A gdzie były konsulatcje i głosowanie wśród właścicieli kamienic na tym odcinku ulicy?

Brakuje tylko najważniejszego w tym całym projekcie... Akceptacji właścicieli kamienic/ mieszkań i lokali z tego odcinka ulicy... Nikt ze Stowarzyszenia Starowiejska z nami nie rozmawiał, ani nie konsultował tego projektu... Pomysłodawca nie otrzymał zgody na deptak na Starowiejskiej to teraz próbuje się realizować na innych ulicach... szkoda tylko, że bez zgody bezpośrednio zainteresowanych...

ID. 577 |nick: starowiejska.pl | Data: 2016-09-12 12:38:07 | IP: 89.69.229. ...

Proszę spojrzeć na plakaty na witrynach. Chyba ktoś jednak popiera.

@Właściciel mieszkania i lokalu na ulicy Abrahama
Poza tym to nie deptak. Proszę poczytać projekt. Ten zakłada równe chodnik, więcej zieleni, ławki, śmietniki, utrzymane jest też parkowanie i ruch.

ID. 581 |nick: Właściciel mieszkania i lokalu na ulicy Abrahama | Data: 2016-09-12 13:15:47 | IP: 188.252.10. ...

Prawo do decydowania o własności lokali należy do ich właścicieli...

@starowiejska.pl
Zmiana na ulicy nie dotyczy tylko lokali na parterach kamienic, lecz również osób mieszkających w tych mieszkaniach znajdujących się nad tymi lokalami.... Poza tym... Najemcy mieszkań i lokali nie mają prawa decydować o ulicy przy której mieszkają bądź używają do celów zarobkowych... bo teraz są, a za chwilę może ich nie być... Decydować o lokalach mogą wyłącznie ich właściciele... Chyba, że Stowarzyszenie Starowiejska ma własne prawo do własności lokali ustanowione... a my o tym nie wiemy... z chęcią się z nim wtedy zapoznam.... .... Umiejętność czytania ze zrozumieniem się niestety kłania... Pomysłodawca jakiś moment temu próbował wymusić na właścicielach na całej ulicy Starowiejskiej zamianę tej ulicy na deptak... Ludzie się nie zgodzili... więc teraz próbuje się Pan realizować na innych ulicach naszego miasta... Tylko działa Pan bez porozumienia z właścicielami mieszkań i lokali na tym odcinku ulicy... Uzurpuje sobie Pan prawo do decydowania jak ta ulica będzie wyglądać... nie wiem jakim prawem.... No ale lepiej działać cichcem... będzie głosowanie... zgoda Pana Prezydenta... to się nas właścicieli zmusi... co za problem... prawda? :)

ID. 582 |nick: starowiejska.pl | Data: 2016-09-12 13:24:01 | IP: 89.69.229. ...

Proszę jeszcze raz przeczytać projekt. A także informacje o Starowiejskiej.

@Właściciel mieszkania i lokalu na ulicy Abrahama
I proszę to zrobić bez emocji. Na Starowiejskiej nie było mowy o deptaku. Podobnie nie ma tutaj. Jeśli chce Pani/Pan podyskutować, to chętnie się spotkam. I bardzo proszę o większą precyzję w wypowiedzi, bo może Pani/Pan wprowadzić kogoś w błąd. Proszę o info na starowiejska@outlook.com

ID. 587 |nick: Właściciel mieszkania i lokalu na ulicy Abrahama | Data: 2016-09-12 14:07:15 | IP: 188.252.10. ...

Spotkanie po fakcie....

@starowiejska.pl
Teraz mi Pan proponuje spotkanie żebyśmy podyskutowali o projekcie, który dotyczy lokali, których jestem właścicielem, mieszczących się na Abrahama? Trochę chyba już za późno... Nie emocjonuje się Pana projektem... przeczytałem go spokojnie i wiem też dokładnie co robi Stowarzyszenie Starowiejska.... Jeżeli chodzi o precyzje mojej wypowiedzi. to jest ona bardzo dokładnie sformułowana... tylko Pan udaje, że nie rozumie tego, co napisałem... Taki celowy trik wprowadzenia czytelników tej strony w błąd... że niby to ja jestem furiat i się przyczepiłem... MÓJ KOMUNIKAT JEST TAKI: DZIAŁA PAN W IMIENIU WŁAŚCICIELI LOKALI Z ODCINKA ABRAHAMA, A NIE MA PAN DO TEGO ŻADNEGO PRAWA... NIE ROZMAWIAŁ PAN Z NAMI NA TEMAT ZMIAN NA ULICY, KTÓRE PAN CHCE WPROWADZIĆ...

ID. 697 |nick: starowiejska.pl | Data: 2016-09-13 15:32:03 | IP: 89.69.229. ...

Nieuprawnione.

@Właściciel mieszkania i lokalu na ulicy Abrahama
Przypominam, że temat ten wałkowany był w mediach już w styczniu, wcześniej i później rozmawialiśmy z ludźmi, którzy na tej ulicy na co dzień prowadzą biznesy. Czy ktoś się zainteresował? Nie jest powiedziane, że wygramy to głosowanie, jest duża konkurencja ze strony szkół. Więc proszę uznać to właśnie głosowanie jako najlepsze konsultacje - nie będzie wsparcia gdynian, nie będzie równych chodników czy lepszego oświetlenia. Tzn. może będą, ale za ileś tam lat. I dodatkowo - w głosowanym projekcie zawarliśmy zapis, że ostateczny projekt zmian na Abrahama będzie konsultowany z mieszkańcami. Czyli jednak pomyśleliśmy o wszystkich. Zaklinam - czytajmy ze zrozumieniem, a nie przypisujmy wszystkim złych intencji.

ID. 762 |nick: @Właściciel mieszkania i lokalu na ulicy Abrahama | Data: 2016-09-14 12:13:20 | IP: 188.252.10. ...

Jak nie wiadomo o co chodzi... to zawsze chodzi o pieniądze...

@starowiejska.pl
Przypominam, że to nie mieszkańcy tego odcinka przygotowali projekt do realizacji tylko osoba z zewnątrz, która działa w imieniu "sąsiadów" BEZ POROZUMIENIA z nimi... Budżet obywatelski ma nieco inne założenia... pozwolę sobie zacytować opis z tej strony z pierwszej zakładki: Gdyński Budżet Obywatelki: "Celem Budżetu Obywatelskiego jest aktywizacja mieszkańców i zachęcenie ich do podjęcia dyskusji o kształtowaniu NAJBLIŻSZEGO im otoczenia. Mieszkańcy, na podstawie własnych obserwacji czy rozmów z sąsiadami, określają najpilniejsze potrzeby swojego sąsiedztwa i opracowują plany zmian." W Pana działaniach zabrakło najważniejszego czynnika podjęcia rozmów ze wszystkimi właścicielami tego odcinka.... Niestety nie dotarł Pan do mnie... mimo, że jestem właścicielem lokali na tym odcinku... Pisze Pan, że rozmawiał Pan z ludźmi, którzy prowadzą na tej ulicy na co dzień biznesy... A gdzie mieszkańcy tego odcinka? To ma być inicjatywa sąsiedzka dla mieszkańców? Czy też tylko dla lokali - biznesów, którzy często są TYLKO najemcami, a nie właścicielami tych lokali... i tak naprawdę nie mają prawa się wypowiadać za ludzi mieszkających na tym odcinku... Przekształcenie obecnego charakteru ulicy na ulicę, której usilnie próbuje Pan nadać charakter "deptaka" spowoduje "wymuszone" zwiększenie lokali gastronomicznych... które teraz w jakiś sposób możemy jeszcze blokować... Pytanie: dlaczego jesteśmy temu niechętni? Zaraz odpowiem.... Bardzo dobry przykład lokalu zakłócającego życie sąsiedzkie stanowi lokal: Komar... który decybelami prowadzonych imprez nieraz stawia nas sąsiadów w nocy na proste nogi nie patrząc na to, że ludzie mieszkający w kamienicach nad lokalami rano wstają chociażby do pracy.... przyjemnością nie są również obsikiwane nagminnie bramy i drzwi wejściowe do kamienic... Kolejnym lokalem na tej ulicy nieco wyżej jest np. Desdemona, która w okresie dni ciepłych wystawia się ze swoim kramem na cały chodnik, który jak mi wiadomo jest przeznaczony dla pieszych.... stoliki przy jezdni i leżaki pod witryną... na swobodne przejście chociażby z siatkami z zakupami do domu nie ma szans... Dlatego tak... będę się bronić przed takimi praktykami... bo skoro rozmawiał Pan tylko z ludźmi prowadzącymi biznesy... to i tak mieszkańcy nie skorzystają w żaden sposób ze zmian.... jezdnia zmniejszona do maksymalnych rozmiarów... powiększone chodniki, które zaraz zostaną zaadoptowane przez gastronomię... bo przecież mają zgodę na to... Pytanie moje do Pana brzmi następująco: GDZIE TUTAJ JEST MOWA O DOBRZE SĄSIEDZKIM MIESZKAŃCÓW TEGO ODCINKA? Rozumiem jeszcze gdyby mój sąsiad chcąc aktywnie zintegrować się z sąsiedztwem zainicjował taką inicjatywę i zrobił nam niespodziankę... ale Pan? Stowarzyszenie Starowiejska? Jesteśmy najbliższymi sąsiadami? Naprawdę bardzo zastanawia mnie Pana nadgorliwość i całkowity brak szacunku do mieszkańców odcinka tej ulicy... nie wiadomo tak naprawdę o co Panu chodzi... a jak mawiali "Starzy Polacy"... jak nie wiadomo o co chodzi to zawsze chodzi o pieniądze... Najpierw próbował Pan przeforsować "deptak" na Starowiejskiej ,a teraz zmienia Pan na siłę bez porozumienia z mieszkańcami ulicę Abrahama... Ma Pan udział w jakiejś fabryce kostki brukowej?

ID. 764 |nick: mieszkaniec | Data: 2016-09-14 12:31:56 | IP: 89.69.218. ...

nie wiadomo o co chodzi.

@@Właściciel mieszkania i lokalu na ulicy Abrahama
No i może to jest głównym powodem formowania takich projektów.

ID. 767 |nick: starowiejska.pl/Ł.Piesiewicz | Data: 2016-09-14 13:42:10 | IP: 37.190.155. ...

Rozumiem te argumenty ale:

@@Właściciel mieszkania i lokalu na ulicy Abrahama
Na początek - ponawiam prośbę o kontakt mejlowy. Możemy przynajmniej porozmawiać telefonicznie. A teraz punktami: 1)nie zawężałbym najbliższego sąsiedztwa do swojej ulicy, bo to by oznaczało, że 95% projektów w BO nie spełnia tego wymogu. Abrahama jest ulicą, z której korzystam prawie codziennie. 2) Podpierając się argumentem Starowiejskiej, zapomina Pan, że tam o wszystkim chcieli decydować głównie NAJEMCY lokali, a nie ich właściciele. Tu jednocześnie odmawia Pan tym właśnie, prowadzącym biznesy prawa do wypowiedzenia się. 3)W treści projektu zagwarantowaliśmy wpływ na jego ostateczny kształt mieszkańcom. W najgorszym wypadku będzie na ulicy równy chodnik i nowe oświetlenie. Wiele ulic by o to prosiło. 4) To nie jest "nadawanie charakteru deptaka". RUCH ZOSTAJE UTRZYMANY, PARKOWANIE TEŻ BĘDZIE MOŻLIWE. 5) Tylko i wyłącznie od Państwa, mieszkańców, zależy, czy na ulicy jest/będzie kulturalnie. Nam na Starowiejskiej zajęło dobry rok, żeby wyprosić u odpowiednich służb stałe i natychmiastowe reagowanie na nieprawidłowe parkowanie. Ale się udało takie sytuacje ograniczyć do minimum. Podobnie tu - ile razy dzwonił Pan z interwencją do SM czy na policję, że jest za głośno? 6)Z naszej perspektywy ważne są elementy na rzecz pieszych w tym projekcie, a nie na rzecz knajp. Pokazanie, że Śródmieście Gdyni może wyglądać jak centra takich miast jak Kopenhaga czy Oslo, gdzie nie dominuje ruch uliczny. Już się nasłuchałem różnych obelg na swój temat, że handluję ławkami, mam firmę budowlaną, ale o tym, że robię to, co robię, żeby przehandlować bruk, jeszcze nie słyszałem. Jeśli zastanawia Pana "nadgorliwość" w działaniach na rzecz realizacji idei miasta przyjaznego wszystkim, to może nigdy nie miał Pan ochoty wkładać wysiłku w rzeczy, które nie przynoszą zysku Panu. Ale proszę nie obrażać innych, którym się chce. Jeszcze raz proszę o kontakt, numer tel. Wytłumaczę Panu, co Pan będzie chciał, łącznie z wydrukiem KRS kopalni kamienia drogowego i listą jej udziałowców czy co tam jeszcze Pan wymyśli. I jeszcze raz - WSZYSTKO zależy od mieszkańców. Jak się zjednoczycie, to będziecie mieli wyremontowaną ulicę, przy której wartość lokali wzrośnie i będziecie mieli też spokojniej i kulturalniej niż dziś. Tylko zacząć dbać o wspólne. I będzie dobrze.

ID. 855 |nick: @Właściciel mieszkania i lokalu na ulicy Abrahama | Data: 2016-09-16 14:25:29 | IP: 188.252.10. ...

Argumentowy bigos

@starowiejska.pl/Ł.Piesiewicz
Na ten moment nie zamierzam, ani prywatnie z Panem korespondować, ani tym bardziej rozmawiać telefonicznie... Próbuje Pan skierować naszą rozmowę na tor nie publiczny... uciszyć temat... nie zamierzam Panu tego ułatwiać.... Zaczyna się Pan już gubić w tym co Pan pisze... 1/ rozumiem, że poczuwa się Pan jako korzystający codziennie z ulicy Abrahama do prawa do tej ulicy... ja natomiast prawie codziennie chodzę po chodniku na ulicy Starowiejskiej... jednak nie poczuwam się właścicielem tej ulicy... co więcej Śródmieścia... idąc takim tokiem rozumowania to złożę projekt, aby pod Pana domem wokół całego skrzyżowania ustawić ogródki piwne... kolorowe jarmarki całonocne... bo moim zdaniem w związku z tym, że jest tam tak zacisznie właśnie wieczorami... to one świetnie się tam nadają... nie zważając na właścicieli czy też mieszkańców tego zakątka... 2/Co do Starowiejskiej... pisze Pan, że przeciw zamknięciu ulicy działają Najemcy lokali użytkowych... tak, to oni działają... zapomniał Pan dodać, że działają w porozumieniu z właścicielami jako strona reprezentująca właścicieli... 3/ w tym punkcie nie wiem, czy świadomie... wyłożył Pan karty na stół... cytat: " w najgorszym wypadku będzie na ulicy równy chodnik i nowe oświetlenie".. a w najlepszym dla Pana? przymusowa ulica restauracyjna o której Pan głośno nie mówi, ale skoro Pan rozmawiał tylko z najemcami lokali użytkowych oznacza to, ze jest planem docelowym? 4/ Parkowanie.... czyli na całym odcinku tylko sześć miejsc postojowych... 5/ kulturalnie... słabe porównanie... parkowanie z hałasami z knajp... 6/ b/k 7/ ciągle nie rozumie Pan sedna mojego wywodu... ja nie wpycham się na siłę do Pana ogródka, żeby robić w nim porządek... jeżeli podjąłbym decyzje o takim ruchu... to pierwsze, co bym zrobił, to bym poszedł do Pana i podyskutował z Panem.... Pan natomiast skierował się od razu do urzędu... do instancji stojącej na ostatnim miejscu w tym łańcuszku... 8/ i ostatnie... zacytuję Pana "Wszystko zależy od mieszkańców. jak się zjednoczycie...." ... no właśnie... dobrze Pan to ujął... jak MY MIESZKAŃCY TEGO ODCINKA SIĘ ZJEDNOCZYMY.... ale bez Pana... nie jest Pan uprawniony do działania w tej grupie... chyba, że na nasze zaproszenie...

ID. 886 |nick: Właściciel i mieszkaniec ulicy Starowiejskiej | Data: 2016-09-17 12:27:39 | IP: 89.64.51. ...

Ale zamieszanie

@@Właściciel mieszkania i lokalu na ulicy Abrahama
Szanowny sąsiedzie z ulicy Abrahama. W tym co Pan pisze tez jest duży brak konsekwencji. Na Abrahama zada Pan aby o zdanie pytać tylko właścicieli a nie najemców, ale gdy na Starowiejskiej Pani Szyszka (najemca lokalu która nawet nie mieszka przy Starowiejskiej) zakłada stowarzyszenie blokujące jakie kolwiek zmiany na naszej ulicy to juz jest Ok. Mnie Pani Szyszka nie pytała o zdanie wiec cieżko mowić ze reprezentuje stanowisko właścicieli kamienic przy Starowiejskiej. Tak samo jest z Abrahama. Cześć właścicieli i najemców jest przeciwna a cześć za wprowadzeniem zmian. Nigdy nie będzie tak ze 100% zaintersowanych opowie sie za jednym rozwiązaniem, ale nie musi to oznaczać braku działań. A co do obrażania Pana Piesiewicza to brak słów. Prosze nie mierzyć wszystkich swoją miara, bo sa jeszcze ludzie którzy działają dla dobra innych zupełnie bezinteresownie.

ID. 585 |nick: Mieszkaniec | Data: 2016-09-12 13:46:07 | IP: 89.69.218. ...

Właściciel mieszkania na abrahama

@Właściciel mieszkania i lokalu na ulicy Abrahama
Brawo ten pan,dlaczego mieszkaniec Karwia ma decydować o tym co będzie robione na mojej ulicy. To może ja zdecyduję że u kogoś pod domem postawię ogródek piwny i ludzie do 2_3 w nocy będą Darli mordy jemu pod oknami.

ID. 604 |nick: | Data: 2016-09-12 16:11:37 | IP: 89.69.229. ...

To się nazywa "przestrzeń wspólna".

@Mieszkaniec
W śródmieściu to szczególnie istotne, by pamiętać o podziale na przestrzeń prywatną i wspólną.

ID. 644 |nick: Mieszkaniec | Data: 2016-09-12 23:47:43 | IP: 89.69.218. ...

przestrzeń wspólna

@up
Mamy do czynienia z przestrzenią wspólną aż nam czasem bokiem wychodzi.My tu przede wszystkim mieszkamy , mamy dzieci chodzimy do pracy , czasem również w sobotę. Ciągłe imprezy w Komar ze i Infoboxie nie sprzyjają odpoczynkowi..Fajnie jest przyjechać nagrandzić komuś i potem pojechać do domu gdzie w ciszy się wyślemy.Nam tą szansę już odebrano i nie chcemy więcej

ID. 646 |nick: Hal | Data: 2016-09-13 06:26:42 | IP: 89.69.204. ...

Miasto to miasto

@Mieszkaniec
Jeżeli ktoś decyduje się na mieszkanie w centrum miasta, musi liczyć się z tego konsekwencjami, cisza i spokój to domena przedmieść i wsi. Tyle w temacie. Popieram projekt rękami i nogami!

ID. 666 |nick: Właściciel mieszkania i lokalu na ulicy Abrahama | Data: 2016-09-13 11:38:39 | IP: 188.252.10. ...

Domena centrum miasta...

@Hal
Wypowiada się ktoś, kto nie ma pojęcia o czym mówi... A co w sytuacji, gdy mieszka tutaj rodzina wielopokoleniowa, którego rodzice byli pierwszymi właścicielami od momentu wybudowania budynku? Tyle w temacie konsekwencji...

ID. 691 |nick: Mieszkaniec | Data: 2016-09-13 15:03:57 | IP: 89.69.218. ...

miasto to miasto

@Hal
Mieszkał tu mój dziadek potem ojciec, teraz ja i moja rodzina. Mam prawo do ciszy i spokoju nawet gdy mieszkam w centrum. To nie jest amerykańskie city że strefą biurowo- handlowo restauracyjną. My tu mieszkamy od pokoleń i nie zamierzamy się z tąd wyprowadzać. Prawo jednostki -mieszkańca- właściciela od pokoleń też się liczy. Moja rodzina mieszka tu pd pokoleń i chcę poszanowania mojego prawa do spokoju. Abrahama to nie główna ulica miasta.

ID. 724 |nick: Jan Gehl to był mądry człowiek | Data: 2016-09-13 21:18:42 | IP: 89.64.50. ...

gdzie to miasto?

@Mieszkaniec
Akurat w Gdyni mamy bardzo daleko do czegokolwiek co można by nazwać "wielkomiejskim zgiełkiem". Tak się składa, ze Abrahama to (niestety - dla niektórych) ścisłe centrum i to właśnie tutaj piesi są najważniejsi, to jest miejsce, które powinno skupiać ludzi - mieszkańców do integracji. Tak właśnie powinny wyglądać centra miast. Przecież nikt tam nie chce pod oknami ludziom budować przelotówki 4 pasmowej.

ID. 649 |nick: starowiejska.pl | Data: 2016-09-13 07:50:02 | IP: 89.69.229. ...

Będzie dobrze.

@Mieszkaniec
Ludzie boją się zmian, to oczywiste, ale tu te zmiany są tylko pozytywne. Dla przypomnienia: nowe oświetlenie, remont chodnika, więcej zieleni, śmietniki, ławki. Samochodem będzie można jeździć.

ID. 692 |nick: mieszkaniec | Data: 2016-09-13 15:07:23 | IP: 89.69.218. ...

będzie dobrze

@starowiejska.pl
Śmietnika to i tak można postawić. Co mają śmietnika do całego projektu

ID. 698 |nick: starowiejska.pl | Data: 2016-09-13 15:33:13 | IP: 89.69.229. ...

To dlaczego nikt tego do tej pory nie zrobił.

@mieszkaniec
Nikt się tą ulicą nie przejmował, a jak ktoś próbuje, to lecą na niego gromy. Smutne.

ID. 746 |nick: mieszkaniec | Data: 2016-09-14 01:25:36 | IP: 89.69.218. ...

smutne

@starowiejska.pl
Smutne to jest to że nagle za bardzo się interesujecie. Może nie będzie tu 4 pasków jak ktoś napisał, ale będą ogródki restauracyjne, my naprawdę mamy dosyć nocnych krzaków owsianych bram,drzwi wejściowych do kamienic, uszkodzonych domofonów.Sprawcami są klienci okolicznych lokalików.Jak będzie zrealizowany ten projekt problem się nasila. Jesteśmy już zmęczeni,zwyczajnie zmęczeni,dlaczego nie chcecie tego zrozumieć.

ID. 747 |nick: mieszkaniec | Data: 2016-09-14 01:28:19 | IP: 89.69.218. ...

cd

@mieszkaniec
Miało być osikanych bram

ID. 808 |nick: gdynianin urodzony na pętli 125 :) | Data: 2016-09-14 23:17:45 | IP: 46.186.87. ...

do mieszkańca

@mieszkaniec
... tak, ale wy macie wszędzie blisko, do szkół, urzędów, lekarzy, szpitali, teatrów, dworca, hali - WSZĘDZIE. Jest to bonus. Ale nie ma nic za darmo, to jest CENTRUM MIASTA i trzeba się liczyć z konsekwencjami tego faktu. Po co Wasi dziadkowie tą Gdynię budowali? Aby zamienić ją w senną wiochę? Gdynia to teraz 250 tys. mieszkańców i oni też mają prawo do tego, by ich miasto było NORMALNE, czyli z sercem, normalnym śródmieściem. Jeszcze 5-7 lat temu w tym rejonie była totalna paździerz. Przekładaniec: bank/komórki/bank. Dzisiaj to się zmienia, bo Gdynia to świetne żywotne miasto. Bardzo dobrze, jeśli powstanie woonerf i ożywi to miejsce. Popieram obiema rękami i zachęcam innych do głosowania!

ID. 820 |nick: mieszkaniec | Data: 2016-09-15 12:49:59 | IP: 89.69.218. ...

Gdynianin

@gdynianin urodzony na pętli 125 :)
Odpowiem tak filozoficznie jak niejaki Hal, trzeba było kupić sobie mieszkanie w centrum i znosić co nocne wydzieranie się klienteli Komara z jednej strony i bardzo głośnego techno czy czegoś podobnego z drugiej strony w Infoboxie. Ogródki restauracyjne doprowadzą do natężenia i tak już ogromnego hałasu. Powtarzam fajnie jest przyjechać do centrum pobawić się i pojechać do domu gdzie w ciszy można się wyspać. My mamy dość.

ID. 821 |nick: mieszkaniec | Data: 2016-09-15 12:58:17 | IP: 89.69.218. ...

miasto

@mieszkaniec
Woonerf na tak małym odcinku niczego nie zmienia. Zastanawia mnie tylko czy jest to część większego projektu. Czy w przeszłości nie będzie nacisku na to aby woonerf rozciągnąć na dalsze części Abrahama i wtedy to dopiero się będzie działo.

ID. 841 |nick: 3 maja | Data: 2016-09-16 00:13:42 | IP: 89.69.197. ...

miasto

@mieszkaniec
popieram dla mnie kompletna amatorszczyzna ten projekt, jestem mieszkanką koszmarnie ruchliwej ulicy 3 maja, jak zaczną robić ogródki w sąsiednich ulicach to my musimy się wyprowadzić z naszej ulicy, Czy w urzędzie nie ma urbanistów, fachowców sprzyjających mieszkańcom a nie tylko deweloperom i adwokatom???

ID. 842 |nick: mieszkaniec | Data: 2016-09-16 00:41:22 | IP: 89.69.218. ...

3Maja

@3 maja

ID. 850 |nick: mieszkam wśród kantorów | Data: 2016-09-16 11:42:52 | IP: 195.245.217. ...

IP to samo, nick inny.

@3 maja
Tu chyba dwie osoby są przeciw temu projektowi i robią zamieszanie. Dobrze to rokuje.

ID. 861 |nick: mieszkaniec | Data: 2016-09-16 16:44:58 | IP: 89.69.218. ...

Inny nick

@mieszkam wśród kantorów
Miało być brawo 3 Mają, wyszło inaczej. Nie zmienia to faktu brawo 3 Maja

ID. 840 |nick: kika | Data: 2016-09-16 00:02:12 | IP: 89.69.197. ...

miasto szczęśliwe

by urządzać życie innym trzeba mieć wiedzę w tym projekcie tego nie ma jest tylko jakiś mierny interes kogoś nawet nie wiemy kogo? warto przeczytać: "Przeczytanie tej książki zakończone pisemnym i ustnym egzaminem z jej treści powinno być ustawowym obowiązkiem każdego polskiego urzędnika mającego jakikolwiek wpływ na kształt miasta – napisał Filip Springer we wstępie do książki „Miasto Szczęśliwe”. Miasta są przyszłością ludzkości, to w nich już dziś mieszka większość ludności świata. Wedle szacunkowych danych WHO w 2050 r. będzie je zamieszkiwało około 66% globalnej populacji. Paradoksalnie jednak w krajach najbardziej rozwiniętych obserwujemy postępującą ucieczkę z miast, bowiem miasta jakie znamy są obarczone licznymi wadami. Autor mierzy się z pytaniem o przyszłość miast, podchodząc do zagadnienia z perspektywy ludzkiego szczęścia. Zdaniem autora miasto może i powinno być miejscem, w którym mieszkańcy prowadzą szczęśliwe życie, a osiągnąć to można przez właściwe rozwiązania urbanistyczne i projektowanie miast. „Miast szczęśliwe” łączy po mistrzowsku stronę faktograficzną ze sferą osobistych obserwacji i odczuć autora. Autor, Charles Montgomery (ur. 1968 w Vancouver) to wielokrotnie nagradzany kanadyjski pisarz, dziennikarz i aktywista miejski, a zarazem jednym z najbardziej cenionych specjalistów w dziedzinie współczesnej urbanistyki, historii i rozwoju miast. Jest również liderem interdyscyplinarnego zespołu zajmującego się badaniem czynników, które wywierają wpływ na samopoczucie ich mieszkańców." Książka wydana przy wsparciu Canada Council for the Arts

ID. 849 |nick: mieszkam wśród kantorów | Data: 2016-09-16 11:41:25 | IP: 195.245.217. ...

no i?

@kika
Fajnie, że ktoś ruszył tyłek i zaczął działać.Jak masz lepszy pomysł, to go zgłoś, a nie przepisuj książki.

ID. 858 |nick: mieszkanka śródmieścia | Data: 2016-09-16 16:30:13 | IP: 130.225.198. ...

Koniec czytania

Początkowo podobała mi się cała inicjatywa. Teraz przyznam, że jak dla mnie czytanie kolejnych propozycji kończy się w momencie gdy proponujecie ograniczenie miejsc parkingowych. Tak, zaraz powiecie że jest parking chociażby przy TM. Tyle, że dla mnie to jest żadne rozwiązanie.

ID. 870 |nick: | Data: 2016-09-16 18:56:30 | IP: 37.190.155. ...

Jeszcze pod Batorym. I przy Biedrze. I pod Kwiatkowski. I na Batorego za Władysława.

@mieszkanka śródmieścia
Kilka jest. Mi to się podoba w tej inicjatywie to, że ktoś wsadził kij w mrowisko. Bo pewnie nie wygrają, ale trochę głosów będzie, a to glosy za zmienieniem śródmieścia z jednego wielkiego parkigu w normalne centrum.

ID. 878 |nick: mieszkanka | Data: 2016-09-16 21:03:37 | IP: 178.155.204. ...

?

@up
Czy Pan/Pani mieszka w centrum?

ID. 869 |nick: Monika | Data: 2016-09-16 18:28:31 | IP: 188.146.129. ...

Niech Abrahama pięknieje

Jestem za. Coraz mniej jest zieleni w Gdyni, brakuje spacerowych uliczek, a w Gdyni potencjał jest:)

ID. 891 |nick: mieszkaniec | Data: 2016-09-17 15:09:05 | IP: 89.69.218. ...

potencjał

@Monika
Akurat w Gdyni , a konkretnie w centrum nie brakuje miejsc spacerowych: cały ciąg aleje wzdłuż linii kolejowej od ul.10 lutego do Wzgórza Maksymiliana, Kamienna, bulwar nadmorski, Skwer Kościuszki, Piłsudskiego cała szeroką aleja. Słaby argument o braku możliwości spacerować, każdego dnia tygodnia można spacerować gdzie indziej.

ID. 936 |nick: Rafał | Data: 2016-09-18 16:56:10 | IP: 89.69.206. ...

spacer wzdłuż torów???

@mieszkaniec
Śródmieścia miast na świecie zmieniają się, ulice przestają być tylko parkingami a zaczynają służyć pieszym. Gdynia i tak jest zapóźniona w tym zmianach. Propozycja spaceru wzdłuż torów zamiast stworzenia miejsca przyjaznego pieszym w samym centrum, to kuriozum! Idą tym tropem samochody też mogą parkować np. przy ul. Władysława IV lub Śląskiej. Każdego tygodnia mogą parkować gdzie indziej :). Pozdrawiam i trzymam kciuki za powodzenie tego projektu.

ID. 987 |nick: Mieszkaniec | Data: 2016-09-19 19:30:57 | IP: 89.69.218. ...

spacer wzdłuż torów

@Rafał
Nikt nikogo nie zmusza do spacerowania wzdłuż torów. Akurat tam są piękne zielone alejki , ławeczki, śmietniki czyli wszystko to czym tutaj mami się ludzi. Jakoś wszyscy zapomnieli o alejkach , a też są w centrum. Wiele miejsca na ogródki piwne i możliwość krzyków bodaj do rana .Bardzo rozległy teren na wszelkie imprezy rodzinne /tory są odgrodzone betonowymi ekranami / ekrany nie widoczne bo są obsadzone drzewami . Super teren i niczyj ,nikt nie będzie się pieklił ,a jakie możliwości . No i co świetny projekt . Utopia, taka sama jak ten projekt. Ktoś sobie pofantazjował i tyle .Dziś jest tu 21 miejsc parkingowych ,ma zostać 6 ?

ID. 1060 |nick: gdynianin urodzony na pętli 125 | Data: 2016-09-20 23:12:15 | IP: 46.186.87. ...

@mieszkaniec

@Mieszkaniec
jesteś mieszkańcem, ale którego Śródmieścia? Wałbrzycha, Przemyśla, no raczej nie Gdyni. Gdzie ty masz te ekrany obsadzone drzewami? Chyba na linii Wałbrzych - Jelenia Góra :) Wydaje mi się, że obrona miejsc parkingowych ( o ja cię kręcę - będzie 15 miejsc mniej, gdy dookoła jest ich OIDP około 500) tłumaczy brak znajomości miasta. Do alei 17 grudnia (bo tak się nazywa alejka przy torach, gdzie chcesz innych wysyłać na spacer) nie da się dojechać samochodem, stąd nigdy tam nie byłeś :)

ID. 1068 |nick: mieszkaniec | Data: 2016-09-21 09:36:36 | IP: 89.69.218. ...

aleja 17 grudnia

@gdynianin urodzony na pętli 125
Niestety jest Pan w błędzie. Chodzę tam codziennie na spacery z psem i sprzątam po swoim psie /to tak na wszelki wypadek gdyby komuś przyszło do głowy że tego nie robię /. Ekrany są w tym momencie wymieniane na pewno wysokości przedszkola nr 7. Także zapraszam na spacer alejkami. Pozdrawiam i proszę o zachowanie formy grzecznościowej wypowiedzi,nie jesteśmy kolegami z jednej piaskownicy.

ID. 1079 |nick: gdynianin urodzony na pętli 125 | Data: 2016-09-21 13:48:53 | IP: 46.186.67. ...

Aleja 17 grudnia

@mieszkaniec
Ja też tam jeżdżę rowerem, prawie codziennie i widzę wymianę ekranów, ale mi chodziło o to, co Pan napisał o przesłonięciu ich drzewami - to nieprawda. Smętne ściany stoją i wygląda to jak w getcie na Muranowie w czasie wojny. Oczywiście, formę grzecznościową zachowuję. Kolegami z piaskownicy nie jesteśmy. Dzieli nas zapewne jedno albo dwa pokolenia. Można to wywnioskować z poglądów szanownego Pana na miasto :)

ID. 872 |nick: sąsiadka ze Starowiejskiej | Data: 2016-09-16 19:42:16 | IP: 89.68.16. ...

Jestem za

jet to napewno dobry pomysł

ID. 909 |nick: Jadwiga Orenowicz | Data: 2016-09-18 11:53:23 | IP: 79.186.154. ...

ul. Starowiejska

Wyobrażam sobie, że ul.Starowiejska na odcinku od 3 maja do Wł.. IV była wyłączona z ruchu samochodowego. W starym Las Vegas, uliczka jak Monciak w Sopocie, była "zadaszona" siatką ze światełkami, które mieniły się tworząc różne wzory i obrazy. Na ulicy zwykły samochód z aparaturą muzyczną, śpiewakami i i różnymi koncertami. Nie wysokich lotów ale był to absolutny odlot.

ID. 935 |nick: Rafał | Data: 2016-09-18 16:51:03 | IP: 89.69.206. ...

Dobry kierunek!

Brawo! Pierwszy krok do przekształcenia centrum Gdyni w miejsce przyjazne ludziom a nie parkowaniu samochodów. Niestety Gdynia w tej kwestii odstaje od miast nie tylko europejskich ale też polskich. Oby to był pierwszy krok we właściwym kierunku. Powodzenia!

ID. 952 |nick: Robert | Data: 2016-09-18 20:03:10 | IP: 37.248.167. ...

Tak trzymac

Mam nadzieje ze realizacja projektu otworzy droge do kolejnych inwestycji tego typu majacych na celu kreowaniu miasta przyjaznego dla mieszkanca

ID. 981 |nick: Michał z Legionów | Data: 2016-09-19 16:03:45 | IP: 91.223.81. ...

Powodzenia

3 głosy mojej rodziny macie. Nie przejmujcie się pieniaczami, którzy za wszelką cenę chcą utrzymać status quo, czyli możliwość zaparkowania swojego samochodu i dojazdu nim wszędzie. Mam dość spacerów z wózkiem, polegających na ciągłym slalomie między samochodami, zniszczonych przez samichody chodników. Na szczęście świadomość ludzi rośnie, na co ma wpływ m.in powstawanie takich stref współdzielonych, jak np. Wajdeloty we Wrzeszczu. Dlatego, jeśli uda się zmiana na Abrachama, z innymi ulicami w centrum i nie tylko, pójdzie już łatwiej

ID. 1087 |nick: | Data: 2016-09-21 19:31:11 | IP: 89.69.228. ...

Bezpieczeństwo

Bezpieceństwo

ID. 1159 |nick: | Data: 2016-09-23 23:48:17 | IP: 37.47.228. ...

Za

Miasto jest też dla pieszych

ID. 1178 |nick: Mieszkanka | Data: 2016-09-24 15:20:14 | IP: 37.47.224. ...

Tak

!

ID. 1237 |nick: Mieszkanka | Data: 2016-09-25 19:48:01 | IP: 89.71.53. ...

Jestem na tak

Fajna sprawa