Szczegóły projektu

Śródmieście
ID: 2015/332

Poprawa bezpieczeństwa pieszych na skrzyżowaniu ulic Starowiejskiej i Władysława IV.

Autor projektu:
e-mail: starowiejska@outlook.com

Status:
Wybrany do realizacji

Lokalizacja projektu:
Obszar ul. Władysława IV przed skrzyżowaniem z ul. Starowiejską oraz obszar przejść na ulicy Władysława IV na skrzyżowaniu z ul. Starowiejską. Zgodnie z załącznikiem "Mapka lokalizacji przedsięwzięcia". Teren stanowi własność gminy. Załącznik 1.1. Mapka lokalizacji przedsięwzięcia.
Opis:
Skrzyżowanie ul. Władysława IV i Starowiejskiej jest niebezpieczne dla przechodzących przez przejścia dla pieszych najstarszą ulicą Gdyni. Ul. Władysława IV z 3 pasami jezdni przez swą szerokość i ukształtowanie terenu (znaczący spadek w kierunku północnym) powoduje, że kierowcy traktują ją jak drogę szybkiego ruchu, a nie ulicę znajdującą się w ścisłym śródmieściu. Mijając światła na ul. 10 lutego, rozpędzają się. Często mimo, że jeden kierowca przepuszcza pieszych, inny, wyprzedza go na pasach, co stwarza duże zagrożenie dla przechodniów. Chcemy doprowadzić do zmiany nawyków kierowców na tym odcinku. Z uwagi na komfort mieszkańców (kwestia hałasu) oraz pasażerów komunikacji zbiorowej, w grę nie wchodzi fizyczne uspokojenie ruchu. Nie powinno się tam też ustawiać sygnalizacji świetlnej, bo działała by ona głównie przeciw pieszym, spowodowałaby problemy z płynnością ruchu pieszego. W związku z tym proponujemy wymalowanie na całej szerokości drogi, w odpowiedniej odległości od przejścia dla pieszych (dającej szansę na wyhamowanie - 10-20 m), 3 pasów poprzecznych na każdym z 3 pasów drogi, które po najechaniu na nie przez samochód, będą dawać sygnał kierowcom, by zwolnili. ( technologia: czerwona farba grubowarstwowa). W Załączniku A zdjęcia podobnych rozwiązań. Dodatkowo proponujemy umieszczenie na południowym wlocie ul. Władysława IV linii warunkowego zatrzymania P-14 złożonej z prostokątów. Linia ta ma szerokość 0,5m i umieszcza się ją w odległości 2m od krawędzi przejścia (powierzchnia 8,6mb x 0,375m2/mb = 3,225m2).
Kalkulacja kosztów:
Koszty wynikające z zapisów zawartych w SIWZ, uwzględniające koszty opracowania projektu organizacji ruchu na czas prowadzenia robot, wykonanie powyższej organizacji oraz prace geodezyjne. 2000, 00 zł Wymalowanie oznakowania poziomego jezdni 30,92 zł x 5,2 m2 czerwoną farbą grubowarstwową (8,6 m szerokości jezdni x 3 pasy x 20 cm szerokości każdego) 160,78 zł umieszczenie na południowym wlocie ul. Władysława IV linii warunkowego zatrzymania P-14 złożonej z prostokątów. Linia ta ma szerokość 0,5m i umieszcza się ją w odległości 2m od krawędzi przejścia (powierzchnia 8,6mb x 0,375m2/mb = 3,225m2 99zl
Szacunkowa łączna wartość projektu: 2 259 zł
Załączniki:

   
Dodaj komentarz
 
(*) - Pole wymagane
SKONTAKTUJ SIĘ Z WNIOSKODAWCĄ
 
(*) - Pole wymagane

Lista komentarzy

ID. 406 |nick: MarekH. | Data: 2015-06-23 17:34:41 | IP: 195.245.217. ...

Dobry pomysł, trzymam kciuki!

Co prawda tamtędy nie chodzę za często, a jeżdżę, ale wesoło tam nie jest.

ID. 852 |nick: Łukasz | Data: 2015-08-24 06:20:51 | IP: 62.233.149. ...

Bardzo dobrze

Nie jednokrotnie się tam zatrzymuje przepuścić pieszego,przykre jak kierowcy tego nie widzą i wjeżdżają na pasy, dobrze że nie było tragedii, to samo sie tyczy przyjścia na Władysława IV.. światła tam powinny być.

ID. 1105 |nick: | Data: 2015-10-13 14:14:53 | IP: 94.254.192. ...

Potrącenia

Powinny być postawione progi zwalniające oraz powieszone kamery, nad przejściami powinny być umieszczone światła bo od godzin wieczornych nie widać zupełnie pieszych. To bardzo niebezpieczne przejścia a zimą dodatkowo będzie śliska nawierzchnia, co dodatkowo wydłuży drogę hamowania aut.

ID. 1229 |nick: Stowarzyszenie Starowiejska | Data: 2015-10-20 12:39:38 | IP: 195.245.217. ...

Chcieliśmy trochę więcej.

@up
Ale w trakcie prac nad wnioskiem musieliśmy sprostać oczekiwaniom miasta. W przyszłym roku spróbujemy jeszcze coś zrobić z tym skrzyżowaniem. Np. "inteligentne przejście" http://lunaro.pl/produkty-info-46-22-pl-aktywne_przejscia_dla_pieszych_aktywne_przejscia_dla_pieszych_seeme.htm

ID. 1484 |nick: pieszy uczestnik ruchu drogowego | Data: 2015-10-26 13:44:17 | IP: 153.19.91. ...

super

Przechodzę tamtędy kilka razy dziennie, niestety kultura kierowców pozostawia jeszcze wiele do życzenia. Rozpędzeni kierowcy nieczęsto zatrzymują się, a piesi muszą czekać, aż przejedzie cała fala samochodów wstrzymana dopiero przez światła na skrzyżowaniu przed Batorym.

ID. 2110 |nick: Leszek Hundsdorff | Data: 2015-11-02 12:54:58 | IP: 91.194.107. ...

Punkt widzenia zależy od punktu przechodzenia

@pieszy uczestnik ruchu drogowego
Często przechodzę i przejeżdżam w tym miejscu i patrzę na to obiektywnie. To normalne, że się czeka na wstrzymanie samochodów. Tak samo czują kierowcy czekając na wstrzymanie strumienia pieszych. A malkontentów wszędzie pełno...

ID. 1908 |nick: Ted. | Data: 2015-10-29 23:41:16 | IP: 81.190.49. ...

Bezpieczeństwo.

Malowane pasy nie poprawią bezpieczeństwa. Skuteczniejszy byłby łagodny,niski, szeroki garb.

ID. 2164 |nick: listości | Data: 2015-11-03 02:18:07 | IP: 89.77.9. ...

Po co próg

@Ted.
Wszędzie by progi stawiali. Wystarczy, że nasze drogi pozostawiają wiele do życzenia. Po co bardziej psuć zawieszenie. Są inne rozwiązania poprawiające bezpieczeństwo..

ID. 1948 |nick: Julian Aleksander Michaś | Data: 2015-10-30 12:26:55 | IP: 91.194.107. ...

Jest taka potrzeba

Bezpieczeństwo i kierowców i pieszych

ID. 2135 |nick: Małgorzata Znyk | Data: 2015-11-02 19:24:39 | IP: 166.170.42. ...

Piesza

Brawo!!! Mieszkam w 3 kamienicy od tego skrzyżowania i wiem, co się tam dzieje.

ID. 2396 |nick: Marek S. (kierowca i pieszy) | Data: 2015-11-04 21:57:05 | IP: 81.190.59. ...

przejście niebezpieczne!

Niestety z powodu braku znajomości przepisów drogowych. Jeżeli jeden pojazd stoi na pasie przed przejściem dla pieszych auta na pozostałych pasach powinny zatrzymać się! Niestety, wielokrotnie kierowcy "łamali" ten przepis! Popieram tę inwestycję!